דיווח: אמצעי האזנה רוסיים נחשפו על גגות בניינים בגרמניה

נראה כי מאבקי הריגול מתקופת המלחמה הקרה טרם שכחו, כאשר הביון הרוסי ממשיך להתקין אנטנות איסוף מסוגים שונים על גגות ברחבי גרמניה | ומה בישראל? 

https://twitter.com/LCueilleur/status/1596493401465167873?s=20&t=TdYjPwtK-IyXjgqMmiTMPA

גרמניה היא אחת מהיעדים האסטרטגיים של הביון הרוסי עוד מתקופת המלחמה הקרה. מעת לעת מפרסם שירות המודיעין הגרמני על תפיסתם של אזרחים גרמניים - סוכנים, אשר פעלו על אדמת גרמניה לטובת רוסיה. 

המודיעין האנושי היה בעשורים האחרונים לב ליבו של האיסוף הרוסי בגרמניה, כשרוסיה הצליחה להפעיל סוכנים גרמנים עבורה בכל מוסדות השלטון, הצבא ושירותי הביטחון. 

בעשר השנים האחרונות החלה רוסיה להפעיל יותר ויותר אמצעי איסוף אלקטרונים (סיגינט), שיאפשרו לה לנטר ולהאזין לרשתות תקשורת צבאית וביטחונית.  

בלב ליבה של ברלין, סמל העוצמה הגרמנית, שוכנת השגרירות הרוסית, כשהיא מוקפת בנייני ממשלה. צילומי רחפן, גוגל, ולווין של גג השגרירות הרוסית מציגים לראווה אנטנות קליטה בתחומי תדר שונים, מתחום ה- HF, UHF, VHF ותקשורת לוויינית. 

יש שגרירויות של מדינות רבות כאלו בעולם, שעל הגגות שלהן ניתן למצוא אנטנות ומערכי האזנה, ורוסיה אינה היחידה שעושה זאת. אך בגרמניה השגרירות הרוסית לא הסתפקה במערכי האיסוף על הגג רחב הממדים שלה, אלא גם התקינה ברחובות נוספים בברלין מערכי קליטה. 

בבניין ברחוב Behrensstraße, הממוקם מספר מאות מטרים מהשגרירות הרוסית ומשמש כ"הבית הלבן" (מכון התרבות הרוסית), מותקנות אנטנות קליטה שונות. בין ה"בית הלבן" והשגרירות הרוסית מותקנים כבלים ומערכי קליטה. מערכים אלו פועלים ללא הפרעה וללא ששירות הביטחון הגרמני, ה- BFV, פועל להסרתם. 

Image

[https://twitter.com/LCueilleur/status/1596493375431213056/photo/1]

ברחבי גרמניה אותרו מבנים נוספים, אשר נרכשו על ידי השגרירות הרוסית, וגם עליהם הותקנו אנטנות לקליטה. כך למשל בעיר בון אותרו אנטנות במבנים של הקונסוליה הרוסית.

Image

[https://twitter.com/LCueilleur/status/1596493388705955840/photo/1]

במהלך השנה האחרונה והמתיחות הגוברת בין רוסיה לגרמניה על רקע המלחמה באוקראינה, ולאחר שכארבעים דיפלומטים רוסים גורשו מגרמניה, עלתה שוב לכותרות בגרמניה, סוגיית מערכי איסוף הסיגינט הרוסי הפזורים במדינה. 

שירותי המודיעין הרוסים דואגים להתקנה של מערכות האזנה ואיסוף מודיעין בכל מדינות היעד שלהם, כשהם אינם אף מנסים להסתיר זאת. כפי שנכתב לעיל, גם האמריקאים ומדינות נוספות אינם טומנים ידם בקלחת זו. 

יהיה מעניין לבחון פריסה של מערכות סיגינט והפקת תקשורת גם בישראל בנכסים השונים השייכים לשגרירות הרוסית בעיקר באזור תל אביב ובירושלים.

השגרירות הרוסית ממוקמת בבניין בעל תורן עם אנטנות ברחוב הירקון לא רחוק משגרירות האמריקאית ואף בקו אווירי לא רחוק מבנייני הקריה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית