מפעל טכנולוגיות להבים BTL בנהריה לקראת סגירה

המפעל שנמכר לפראט אנד ויטני במיליארדים - פושט את הרגל | ״ירידה בביקושים״ֿ, הסביר מנכ״ל החברה לעובדים 

מפעל טכנולוגית להבים, נהריה | צילום: פייסבוק
 

מפעל טכנולוגיות להבים BTL בנהריה, בעבר מהמפעלים המובילים בתעשיית התעופה בישראל, ייסגר עד שנת 2025. כ-900 עובדיו בצפון הארץ צפויים לפיטורים אם לא יימצא קונה.

'להבים', לשעבר 'להבי ישקר', ייצר להבי קומפרסור למנועי מטוסים, נוסד בסוף שנות ה-60 על ידי התעשיין סטפ ורטהיימר, שהקים מפעל לדוגמה מבחינת הדאגה לעובדים והטיפוח הסביבתי של המפעל התעשייתי בצפון הארץ.

מנכ"ל המפעל איגור קרפובינסקי הודיע אתמול למאות העובדים, ביניהם יהודים, ערבים ודרוזים תושבי הצפון, שלחברה "אין היתכנות כלכלית", הסגירה היא משיקולים כלכליים והפסדים כספיים עקב ירידה בביקוש, וכי מחפשים רוכש.

סטף ורטהיימר הקים את להבי ישקר אחרי שהוטל על ישראל האמברגו הצרפתי והיה צורך לייצר להבים למנועי מטוסי מיראז'. בשנת 2014 נמכר המפעל לענקית המנועים האמריקנית פראט אנד ויטני, והנהלתה היא שהחליטה לסגור את המפעל בנהריה.

ההנהלה הודיעה שהמפעל ימשיך לפעול בשנת 2023 ותהליך הסגירה יתבצע בין 2024 ל-2025. פראט אנד ויטני הודיעה שהחלטת הסגירה היא חלק מארגון מחדש של תחומי ההתמקדות של תאגיד הענק שמתחריו העיקריים בעולם המנועים במערב הם רולס רויס וג'נרל אלקטריק. פראט אנד ויטני היא חלק מתאגיד ריית'יון טכנולוגיות RTX. 

ההסתדרות הודיעה שלא תאפשר פגיעה בקרוב לאלף עובדים בצפון הארץ, וכי יתנהל מו"מ על תנאי העובדים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית