ניסוי ברולס רויס בבריטניה: הפעלת מנוע של מטוס עם דלק עשוי מימן
הניסוי בוצע בשיתוף עם חברת התעופה EASY JET במתקן צבאי בריטי בווילטשייר
דן ארקין
| 04/12/2022
חברת רולס רויס הפעילה בניסוי מנוע של מטוס מבוסס מימן, לראשונה בתולדות התעופה, והודיעה שהניסוי הקרקעי הוא צעד חשוב לקראת הוכחה שניתן יהיה בעתיד להפיק ממימן דלק תעופתי עם אפס פחמן.
הניסוי בוצע בשיתוף עם חברת התעופה EASY JET במתקן צבאי בריטי בווילטשייר. לצורך הניסוי השתמשו במנוע AE-2100 של רולס רויס, שבדרך כלל מניע מטוסי טורבו-פרופ המניעים מדחפים לטיסות קצרות ובמהירויות נמוכות.
עולם התעופה מתמודד עם השאיפה להגיע לאפס פליטות פחמן עד שנת 2050, זה היעד, כדי למנוע התחממות כדור הארץ. אחת האפשרויות שנשקלות היא ייצור דלק ממימן שעשוי להיות מקור אנרגיה לפחות לכלי טיס מסוגים מסויימים. מדענים מטילים ספק אם דלק כזה יוכל להניע מטוסים לטיסות ארוכות.
רשת בלומברג חישבה ומצאה שמטוס ג'מבו בואינג 747 יזדקק ליותר ממיליון ליטרים מימן כדי להגיע לעוצמת הנעה של רבע מיליון ליטרים דלק סילוני רגיל.
על פי הגארדיין הבריטי, שינוי כזה ידרוש תכנון מכלי דלק מיוחדים וגדולים, ולמעשה תכנון מחדש של מטוסי נוסעים. חברות בואינג ואיירבוס, לקוחות של מנועי רולס רויס, כבר משקיעות משאבים בחקר פיתוח מנועים מבוססי מימן.
הניסוי בוצע בשיתוף עם חברת התעופה EASY JET במתקן צבאי בריטי בווילטשייר
חברת רולס רויס הפעילה בניסוי מנוע של מטוס מבוסס מימן, לראשונה בתולדות התעופה, והודיעה שהניסוי הקרקעי הוא צעד חשוב לקראת הוכחה שניתן יהיה בעתיד להפיק ממימן דלק תעופתי עם אפס פחמן.
הניסוי בוצע בשיתוף עם חברת התעופה EASY JET במתקן צבאי בריטי בווילטשייר. לצורך הניסוי השתמשו במנוע AE-2100 של רולס רויס, שבדרך כלל מניע מטוסי טורבו-פרופ המניעים מדחפים לטיסות קצרות ובמהירויות נמוכות.
עולם התעופה מתמודד עם השאיפה להגיע לאפס פליטות פחמן עד שנת 2050, זה היעד, כדי למנוע התחממות כדור הארץ. אחת האפשרויות שנשקלות היא ייצור דלק ממימן שעשוי להיות מקור אנרגיה לפחות לכלי טיס מסוגים מסויימים. מדענים מטילים ספק אם דלק כזה יוכל להניע מטוסים לטיסות ארוכות.
רשת בלומברג חישבה ומצאה שמטוס ג'מבו בואינג 747 יזדקק ליותר ממיליון ליטרים מימן כדי להגיע לעוצמת הנעה של רבע מיליון ליטרים דלק סילוני רגיל.
על פי הגארדיין הבריטי, שינוי כזה ידרוש תכנון מכלי דלק מיוחדים וגדולים, ולמעשה תכנון מחדש של מטוסי נוסעים. חברות בואינג ואיירבוס, לקוחות של מנועי רולס רויס, כבר משקיעות משאבים בחקר פיתוח מנועים מבוססי מימן.