נחשף המפציץ החדש של ארה"ב: ה-B-21, תוצרת נורת'רופ גראמן

המטוס שהוצג בפומבי לראשונה סומן T-1 ומספרו 001 והוא יעבור סדרת מבחנים קרקעיים | בבניית המטוס ניתנה חשיבות גדולה לחמקנות שלו

By Staff Sgt. Jeremy Mosier, United States Air Force - https://www.dvidshub.net/image/7538113/b-21-raider-unveiling, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=126245864

בטקס ססגוני חשפה חברת נורת'רופ גראמן בסוף השבוע במופע מתוקשר את המפציץ האסטרטגי החדש של חיל האוויר האמריקני - B-21 RAIDER. המפציץ נחשב לכלי הטיס המתקדם ביותר בתולדות התעופה הצבאית. 

המטוס שהוצג בפומבי לראשונה סומן T-1 ומספרו 001 והוא יעבור סדרת מבחנים קרקעיים. בנורת'רופ גראמן מצויים כי ישנם עוד חמישה מפציצים בשלבי ייצור שונים, ומעריכים שטיסת הבכורה תתקיים בשנה הבאה. 

כמה פרטים שכבר פורסמו על המפציץ החדש: גוף המטוס נבנה כך שחתך המכ״מ שלו קטן מאד והמטוס יותר קטן בממדיו מקודמו המפציץ B-2. חמקנות המפציץ החדש תחול גם במקרה של ראיית מכ"ם מתחת למטוס, אז מלוא גופו נחשף לקרן המכ"ם, ו-THE DRIVE מוסר כי מדובר בטכנולוגיות חדישות ומסווגות. 

גם כונסי האוויר של המטוס משתלבים בגוף המטוס כדי שלא ייראו במכ"ם. לא נראו על גוף המטוס חיישנים או אנטנות קשר. מומחים מצביעים על כך שצורת המטוס מעידה על יכולת טיסה ארוכות-טווח וכושר נשיאה של לפחות פצצה חודרת אחת מסוג GBU-57 MOP. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית