סדרת תרגילים אוויריים משותפים לצה"ל וצבא ארה"ב

הסתיימה סדרת תרגילים משותפים בין צה"ל וצבא ארה"ב, שדימו תרחישים שונים למול איומים מתפתחים באזור

תמונה: דובר צה״ל

תרגיל אווירי גדול של חילות האוויר של ישראל ושל ארה"ב הסתיים אתמול (יום ד'), במהלכו נערכו  דימויים של תקיפות ב"מדינות מעגל שלישי". 

בתרגיל השתתו רביעיית מטוסי 'אדיר' F-35 עם רביעיית מטוסי F-15 של חיל האוויר האמריקני. בוצע תדלוק אווירי במטוס תדלוק אמריקני כבד KC-135 שתדלק  מטוסי 'סופה' F-16I של חיל האוויר הישראלי.

אגף המודיעין שהשתתף בתרגיל דימה מערכה מול מדינות מעגל שלישי ובחן יכולות איסוף, מחקר,  יצור מטרות והנגשת המודיעין לכוחות המבצעי ם, מסר דובר צה"ל.

על התרגיל, שהיה אחד הגדולים בתולדות חיל האוויר הישראלי, הוחלט בעת ביקור הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי בארה"ב בשבוע שעבר. כוכבי אמר לראשי הביטחון בארה"ב כי לשני הצבאות יש תכניות משותפות לנקיטת צעדים התקפיים נגד איראן. בכירים בישראל שבים ומזהירים בנושא זה את שלוחיה של איראן באזור, כמו חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן וקבוצות שבסיסן בסוריה.

כוכבי אמר עוד לאנשי שיחו בוושינגטון כי שני הצבאות חייבים להרחיב את היקפי תכניותיהם לפעילויות התקפיות נגד איראן.

בנושא האיראני אמר באחרונה שר הביטחון בני גנץ: "לישראל יש יכולת לפעול נגד איראן. יש לנו מוכנות, יש יכולות ויש תכניות ארוכות-טווח. עליהו  להתכונן לאפשרות הזאת, ויהיה עלינו לדון בנושא זה בזהירות רבה לפני שניגש לביצוע". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית