גרמניה: אלביט במו״מ מתקדם לאספקת מכשירי קשר אישיים E-LynX לצבא

היקף העסקה המתגבשת כולל 15,227 מכשירים בשווי של 162 מיליון אירו | אלביט מתארת את המכשיר כקל-משקל במיוחד עם דרישות גודל ואנרגיה מינימליות

תמונה: אלביט 

חברת אלביט מערכות הישראלית בשיתוף עם חברת-הבת אלביט גרמניה תספק לצבא הגרמני מכשירי קשר אישיים מסוג E-LynX. העסקה כוללת 15,227 מכשירים בשווי של 162 מיליון אירו.

האתר הגרמני esut.de מדווח כי בשלב הראשון, עד לשנת 2026 יסופקו מכשירים בשווי 23.2 מיליון אירו. עד לשנת 2028 יסופקו עוד מערכות ושירותים בשווי של 85 מיליון אירו כאשר קיימת האופציה לאספקה נוספת בשווי של 53.8 מיליון אירו בשנים 2029-30.

זוהי הפעם הראשונה, לטענת האתר הגרמני, שצבא גרמניה מעוניין לאפשר ליחידותיו לבצע פעולות מרושתות במבצעים יבשתיים ולהטמיע רשת מידע ותקשורת החל מהרמה הטקטית הנמוכה ביותר של החייל הבודד ועד לרמת מתקנים הניתנים לפריסה בדרג הטקטי הנמוך.

ניתן להשתמש במכשירי E-LynX כמכשירי רדיו ניידים. אלביט מתארת את המכשיר כקל-משקל במיוחד עם דרישות גודל ואנרגיה מינימליות. המכשיר פותח במיוחד עבור חי"ר, כוחות מיוחדים ויחידות נגד טרור.

מכשירי רדיו לרכב עם ערוץ אחד או שניים נקראים E-LynX Manpack והם מסייעים בקישור כוחות חי"ר הפורקים מרק"מים לרשתות תקשורת ניידות ארוכות-טווח.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית