ניסוי במיירט ארוך טווח ‘LARD׳ ל-150 ק״מ מספינת הטילים אח"י מגן מדגם סער 6

מדובר במיירט LRAD לטווח של כ-150 ק״מ תוצרת תע״א | ראש מספן הציוד בזרוע הים: ״הוכחת היכולת והצלחת הניסוי של מערכת ׳ברק מגן׳ מהווה אבן דרך משמעותית״

צילום: דובר צה״ל

הודעה משותפת לצה״ל ומשרד הביטחון: זרוע הים של צה"ל, מפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית השלימו בהצלחה ניסוי יירוט של מיירט ארוך טווח - ‘LRAD' המהווה חלק ממעטפת ההגנה האווירית של ספינות הטילים מדגם סער 6.

מדובר באבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח של מיירט ארוך טווח - ‘LRAD׳ ממערכת ההגנה האווירית 'ברק מגן', שהינה חלק מחליפת מערכות הלחימה של ארבעת ספינות הטילים מסוג סער 6, המהוות נדבך מרכזי בהגנה על הנכסים האסטרטגיים במרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל.  
  
מערכת ׳ברק מגן׳ כוללת מכ״ם מתקדם לגילוי האיומים, מערכת נשק ומיירט ארוך טווח מתוצרת התעשייה האווירית. המיירט מסוג ׳LARD’, הינו מיירט בעל יכולת התמודדות עם מגוון איומים אוויריים ביניהם: מטוסים, כלי טיס בלתי מאוישים, טילי שיוט, איומים תלולי מסלול, טילי חוף - ים ועוד.

ראש מספן הציוד בזרוע הים, תת-אלוף אריאל שיר: ״הוכחת היכולת והצלחת הניסוי של מערכת ׳ברק מגן׳ מהווה אבן דרך משמעותית בתהליך המבצוע של ספינות המגן, ומהווה תוספת משמעותית לסל היכולות של זרוע הים במימוש ההגנה על האתרים האסטרטגיים בים של מדינת ישראל. מערכת ׳ברק מגן׳ בכלל, ומיירטי ‘LARD’ בפרט, מאפשרים לספינות המגן יכולות גילוי ויירוט משופרות, בטווחים גדולים משמעותית ואל מול מנעד האיומים האוויריים.״

מנכ"ל התעשייה האווירית, בעז לוי: "מערכת ההגנה האווירית ברק MX, שהוכיחה פעם נוספת את יעילותה אל מול איומים בכל שכבות הגנה, מספקת פתרון לאתגרי שדה הקרב הנוכחי והעתידי גם יחד. סדרת הניסויים המוצלחת שבוצעה במערכת ברק על גבי ספינת אח"י מגן, מסמנת את סיומו של תהליך הפיתוח ולהתאמת מערכת ברק MX ימי.״

היסטורית, ה-LRAD מגיע מתכנית הברק-8. את הברק-8 פיתחו עבור הודו ועד היום מייצרים את המיירטים ברפאל. לפני מספר שנים, תעשייה אווירית החלה לייצר אותו בעצמה תחת המותג ברק-MX. טיל ה-LARD הוא גרסה לטווחים ארוכים יותר בתוספת בוסטר ושינויים כפועל יוצא של הגדלת הטווח (הגנות תרמיות מותאמות, שינויי תוכנה וכו׳). 

מערכת Barak MX מפעילה שלושה סוגי מיירטים ממשפחת LRAD לטווחים שונים. ברק MRAD - טווח: 35 ק״מ | ברק LRAD - טווח: 70 ק״מ | ברק ER LRAD - טווח: 150 ק״מ. 

המנוע הרקטי של המיירט פותח ומיוצר ע"י תומר - חברה ממשלתית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית