מספיק לתקיפה באיראן: מטוס התדלוק KC-46 ביצע טיסה ארוכת טווח - 16 אלף מייל

מטוסי תדלוק מדגם זה אמורים להגיע לחיל האוויר הישראלי | במשך הטיסה הארוכה תודלק בעצמו שלוש פעמים על ידי מטוס תדלוק אחר

By U.S. Air Force photo by Ethan Wagner - https://www.edwards.af.mil/News/Article/1758591/kc-46-pegasus-connects-with-fifth-generation-fighter/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=76587473

חיל האוויר האמריקאי ביצע טיסה בת 36 שעות רצופות למרחק של 16,000 מייל במטוס התדלוק החדש KC-46 PEGASUS (בואינג) כדי לפתח שיטות חדשות לניצול נכון של צי מטוסי תדלוק בתנאים מבצעיים. 

מטוסי תדלוק מדגם זה אמורים להגיע לחיל האוויר הישראלי בעוד כמה שנים להחלפת מתדלקים ישנים.

DEFENSE ONE מדווח כי בטיסה המריא מטוס תדלוק מבסיס של הזרוע האווירית של המשמר הלאומי בניו המפשייר ושב לאותו בסיס, אחרי שתדלק בדרך כמה מטוסי קרב F-22 שבסיסם באיי הוואי, ובמשך הטיסה הארוכה תודלק בעצמו שלוש פעמים על ידי מטוס תדלוק אחר.

במסגרת ניסויי הפעלה חדשים של מטוסי התדלוק בוצע לאחרונה ניסוי של טיסה במתדלק עם טייס אחד, במקום שנים כמקובל, בקוקפיט. לדעת חיל האוויר הוכח שניתן במקרי חירום להפעיל את המטוס ולבצע תדלוק אווירי עם טייס אחד בקוקפיט וקצין תדלוק בעמדת התדלוק בצד האחורי של המטוס.

מטוסי KC-46 כבר השתתפו בכמה גיחות מבצעיות באירופה, כאשר תדלקו מטוסי קרב של חברות נאט"ו בהקשרים מבצעיים של המלחמה באוקראינה.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית