דיווחים במרשתת הרוסית: אשתו של הגנרל סורובקין מקבלת כסף מאוליגרכים הקשורים לקרמלין

המידע מצביע על כך שהחברה שבבעלות אשתו של הגנרל קיבלה כספים רבים מאוליגרכים הנאמנים לפוטין

https://eng.mil.ru/en/management/combatant_arms/more.htm?id=11854308@SD_Employee

המעטפת של הגנרל סורובקין שקיבל את הפיקוד לאחרונה על המערכה הרוסית באוקראינה, המכונה במערב כ"גנרל ארמגדון" ו"הקצב מחאלב" בגלל אכזריותו הרבה, מתחילה להסדק בשבוע האחרון. 

מידע שהחל להתפרסם במקורות שונים ברשת האינטרנט, מצביע על כך שהחברה שבבעלות אשתו של הגנרל קיבלה כספים רבים מאוליגרכים הנאמנים לפוטין. אשתו של הגנרל מחזיקה מזה כעשר שנים בבעלותה חברה לניסור עצים ולעיבוד שבבי עץ בהרי אורל. 

ב- 2017 בעוד הגנרל נלחם ומפקד על הכוחות הרוסים בסוריה, הגיע הנשיא הרוסי, פוטין, לבקר בזירות הלחימה בסוריה. סורובקין אז הצהיר בהתלהבות יתרה בפני פוטין כי הוא הצליח לשים את ידו על שני מרבצי פוספטים ענקיים ליד העיר פאלמירה.

פוטין התלהב מהדיווח, שכן ידידו האוליגרך גנדי טימשנקו תכנן לעשות כסף, והרבה, מהמחצבים הסורים. וכמובן, אם טימשנקו עושה כסף, גם פוטין עושה כסף. טימשנקו היה, אגב, זה ששילם על ארמונו של פוטין ויקבי היין הסמוכים אליו. 

לאחר שסורובקין השתלט על מרבצי הפוספטים, נסגר חוזה בין נשיא סוריה, בשאר אל אסאד, ובין החברה בבעלותו של טימשנקו, Stroytansgaz, לכרייה וייצוא בלעדי של פוספטים מהמדינה ההרוסה. 

אך השותפים החדשים נתקלו בבעיות "לוגיסטיות" סבוכות, שכן באזור המרבצים ובנתיב הסעתם אל מחוץ למדינה, לא הייתה שליטה צבאית לצבאו של אסד או לצבא הרוסי. וכאן נכנס סורובקין לתמונה שוב.

בעזרת הצבא הרוסי וסיוע סורי, האזור כולו נכבש ביד קשה, ותוך שבועות בודדים החל טימשנקו כבר לייצא פוספטים מסוריה, דרך בסיס הצי הרוסי בטרטוס, ושטח אחסון שהוכן עבורו בנמל. הפוספטים הועברו תחת שמירה כבדה מאזורי המחצבים ועד הנמל, בחסות הצבא הרוסי, הצבא הסורי וקבוצת וואגנר, הפועלת בשירותו של פוטין. 

מהנמל הועמסו הפוספטים אל אוניות משא, שמערכת הזיהוי האוטומטית שלהן (מערכת ה- AIS, Automatic Identification System) כובתה, כך שלא ניתן יהיה לזהותן בים, ולא את מסלולן ומיקומן. גם שטרי המטען עליהן זויפו, כך שלא ניתן יהיה לדעת שהמטען מקורו בסוריה ושהוא שייך לטימשנקו, לאור הסנקציות המוטלות על המדינה ועל האיש. 

כך יכלו האוניות לצאת מסוריה ולהעביר את סחורתן לאירופה, מבלי שאיש באירופה יחשוד כי הפוספטים מקורם בסוריה. יש הטוענים כי טימשנקו העביר לחברה שבבעלות אשתו של סורובקין שכר טירחה של למעלה מ- 1.4 מיליון דולרים, בעבור טרחתו של הגנרל האכזר. 

מעניין יהיה מה הוא חלקו הכלכלי של הגנרל סורובקין באוקראינה, בשמירה או בהשגת משאבים ואוצרות טבע לפוטין ולאוליגרכים שלו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית