הוט לא פרסה בפריפריה - משרד התקשורת הטיל עליה קנס בהיקף של כ-6 מליוני ש״ח

ב-2019 משרד התקשורת אפשר להוט לספק שירותי טלוייזיה על בסיס תשתית סלולרית ביישובים מרוחקים | למרות זאת, החברה טענה בפני לקוחות שאין לה תשתית באזור

bigstock

 

משרד התקשורת הטיל על הוט טלקום עיצום כספי בסך 5,717,090 ₪ בשל הפרה חמורה של חובת מתן השירות בבכ-220 יישובים מרוחקים בפריפריה. 

על הוט טלקום הוטלה החובה להקים, לקיים ולהפעיל רשת ציבורית הפרושה בכל הארץ ולספק באמצעותה שירותים לכלל הציבור בכל הארץ. בחודש יולי 2019 החליט שר התקשורת לאמץ את המלצות הוועדה המייעצת בנושא פרישת תשתיות טכנולוגיות, ולאפשר להוט טלקום, לספק שירותים בכ-220 ישובים בפריפריה באמצעים חלופיים במקום פרישת תשתית קווית באותם ישובים כפי שחויבה במקור.

אחת ממטרותיה העיקריות של החלטת השר הייתה להנגיש באופן אפקטיבי רשת אינטרנט ליישובי הפריפריה הישראלית. על אף האפשרות שניתנה לה, הוט טלקום לא פעלה על פי החלטת שר התקשורת, לא נערכה כנדרש למתן שירות באמצעים חלופיים ולא סיפקה שירות כפי שנדרשה לעשות עד לימים אלו.

ממצאי הליך הפיקוח אף העלו כי במקרים רבים נציגי שירות הלקוחות של החברה השיבו לפונים שהזדהו כלקוחות פוטנציאליים מאותם ישובים כי לחברה אין תשתית באותם ישובים וכי לא ניתן לספק להם שירות. מבחן התוצאה הראה כי ביולי האחרון היו מחוברים בפועל לתשתית הוט רק כ-186 משקי בית ביישובים המדוברים, שמהווים 0.07% משיעור הלקוחות הפוטנציאליים.

להפרה זו יש השלכות נרחבות הן על מתן השירות בפועל לתושבים, הן על איכות השירות שמקבלים התושבים והן על התחרות באותם ישובים. בהעדר פרישה של הוט טלקום נגישים משקי בית אלו לתשתית אחת בלבד, ונגישות בודדת זו משליכה על איכות ומחירי השירות.

זאת כמובן בנוסף לפגיעה החמורה ביישום המדיניות של משרד התקשורת שמטרתה לפתוח את שוק התקשורת לתחרות ולהביא לפיתוח תשתיות התקשורת במדינת ישראל לטובת הצרכנים, ולכן מנכ"לית משרד התקשורת החליטה להטיל קנס של קרוב ל-6 מיליון ₪ על הוט טלקום.

משרד התקשורת רואה בחומרה רבה הפרות מסוג זה הפוגעות בפריפריה ובזכות של תושביה לתשתית תקשורת מתקדמת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית