דיווח: רכיבים אלקטרוניים תוצרת המערב התגלו בכטמ"מ מוג'אהד-6 תוצרת איראן

בכטמ"מים מוג'אהד-6 שנפלו בידי האוקראינים ונבדקו על ידי המודיעין האוקראיני נמצאו עדשות טלסקופיות ברזולוציות גבוהות שנועדו לתצפית והכוונת נשק

By Tasnim News - https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/04/26/2056196, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=96624295

מסמכים שהגיעו לעיתון וול סטריט ג'ורנל מראים שרכיבים אלקטרוניים תוצרת המערב נמצאו בכטמ"מים מוג'אהד-6 תוצרת איראן ששיגרו הרוסים באוקראינה, כאלו שיוצרו בארה"ב וגם בישראל. 

בכטמ"מים מוג'אהד-6 שנפלו בידי האוקראינים ונבדקו על ידי המודיעין האוקראיני נמצאו עדשות טלסקופיות ברזולוציות גבוהות שנועדו לתצפית והכוונת נשק, והן, לדברי העיתון, זהות לעדשות אלו תוצרת החברה הישראלית 'אופיר פתרונות אופטרוניים'. נערכה השוואה בין העדשות שנמצאו בכטמ"מ האיראני לבין אלו של אופיר. החברה סירבה להגיב.

המודיעין הצבאי האוקראיני הניח תחילה שהעדשות שנמצאו בכטמ"מ האיראני הן תוצרת חברת 'סיירה אולימפיק טכנולוגיות' ממדינת אוריגון,  ארה"ב, הידועה  בכך שהיא משתמשת למוצריה בעדשות של אופיר הישראלית. 

אולם מנכ"ל החברה האמריקנית כריס ג'ונסוןו בדק את צילומי הרכיבים, ומסקנתו היא שהרכיבים שנמצאו בכטמ"מ האיראני דומים, אך אינם זהים, לאלו שמייצרת החברה האמריקנית.

הוא הוסיף שקשה מאוד לקבוע את המקור האמיתי של רכיבים כאלו. לדבריו, לפני כמה שניים ביקשו האיראנים לרכוש אצלו עדשות, הוא סירב למכור, ולדעתו יתכן שהאיראנים השיגו את הרכיבים מכלים שהופלו בעירק או באפגניסטן או באמצעות מתווכים.  

לדברי WAR ZONE האוקראינים ביצעו מתקפת סייבר על כטמ"מ איראני, הנחיתו אותו בשלמותו ואנשי מודיעין ומומחים צבאיים פירקו את הכלי לחלקיו.  

אחת המסקנות של החקירה האוקראינית היא שיש כשל עצום בשרשרת האספקה שמאפשר למדינות אויבות כמו איראן להרוויח מטכנולוגיות מערביות מתקדמות. 

נמצא כי שלושה רבעים מהרכיבים האלקטרוניים בכטמ"מ האיראני היו מתוצרת ארה"ב. 

בכטמ"מים התגלו מנועי סרבו תוצרת חברת טונגאווה-סייקו  מיפן ורכיבים תוצרת חברת 'אינפיניאון טכנולוגיות' בגרמניה ו'מייקרוצ'יפ' באריזונה, ארה"ב. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית