בואינג החלה לייצר מתדלק לא מאוייש עבור נושאות המטוסים של ארה"ב

בואינג חתומה על חוזה של 805 מיליון דולר לייצור ארבעה מטוסי תדלוק בלתי מאויישים עבור הצי | המתדלק MQ-25 מיוצר במפעלי חברת בואינג בסט. לואיס

Boeing photo

 

פיקוד נושאות המטוסים של הצי האמריקני הזמין בחברת בואינג מטוסי תדלוק בלתי מאויישים כתמיכה בקידום היכולות המבצעית של צי נושאות המטוסים.

המתדלק MQ-25 מיוצר במפעלי חברת בואינג בסט. לואיס. זו הפעם הראשונה שהצי מזמין מטוס תדלוק אוטונומי, כשהמטרה היא להעניק יכולות תדלוק אווירי מסוג חדש למטוסי הקרב שעל נושאות המטוסים ולהאריך את הטווח המבצעי של מטוסי  F-18 SUPER HORNET  ו-GROWLER של בואינג ו-F-35C של לוקהיד מרטין. 

MILITARY ELECTRONICS מדווח כי המטוס הבלי מאוייש הראשון טס בשנה שעברה, ובשנה הבאה צפוייה הכרזה של כשירות מבצעית ראשונית. בואינג חתומה על חוזה של 805 מיליון דולר לייצור ארבעה מטוסי תדלוק בלתי מאויישים, שיפעלו מנושאות המטוסים.

מטוס כזה נשלט על ידי מערכת שליטה וניהוג מתקדמת ביותר, וכך גם מערך התדלוק בתוך המטוס ומחוצה לו בחיבור עם המטוס המתדלק. במתדלק מגוון מצלמות, ערוצי נתונים וטלמטריה, מנגנוני ייצוב מיוחדים, מערכות עיבוד נתונים מהירות ומערכות שליטה על מנועי המתדלק. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית