בריטניה מסמנת ניסויים מוצלחים בהפעלת נשק לייזר

המערכת מיוצרת על ידי תאגיד בהובלת MBDA וכן חברת ליאונרדו וספקים נוספים | לדברי חברת MBDA בוצע לראשונה ירי מוצלח של לייזר רב-עוצמה סטטי בעוצמה של 50 קילו-וואט

https://youtu.be/0ejtSHjZRm4

משרד ההגנה הבריטי השלים סדרת ניסויים שנייה של נשק לייזר רב-עוצמה וארוך-טווח. בניסויים במעבדות בדרום אנגליה כוונה קרן לייזר של מערכת DRAGON FIRE אל כמה מטרות שיורטו בהצלחה.

מערכת זו מיוצרת על ידי תאגיד בהובלת MBDA וכן חברת ליאונרדו וספקים נוספים. מטרת הניסויים היא לשפר ולהרחיב את הידע של משרד ההגנה על דרכי הניצול של אלומת לייזר רב עוצמה להשמדת מטרות אוויר ויבשה במתארים מבצעיים. 

ג'יינס כותב כי הצורך לייצר כמויות גדולות של עוצמות קרן לייזר ולייצר את האלומה הממוקדת שתפעל בדיוק נמרץ – אלו הם התחומים שעליהם מבקש משרד ההגנה הבריטי להתמקד כדי שתהיה רמת אמון גבוהה במערכות נשק לייזר.

לדברי חברת MBDA בוצע לראשונה ירי מוצלח של לייזר רב-עוצמה סטטי בעוצמה של 50 קילו-וואט. מסקנת הניסו היתה שיש יכולת לשגר, לשלוט ולמקד בדיוק רב את האלומה על המטרות. זו היתה סדרת הניסויים השנייה, כאשר בסדרה הראשונה בחודש יולי הוכח שניתן לשגר קרן חייזר, לעקוב אחריה ולמקדה עד כדי פגיעה במטרות אוויר וים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית