אוסטרליה בפאניקה ממתקפות סייבר: רוצה לאסור בחוק תשלום כופר 

שרת אבטחת הסייבר של אוסטרליה, קלייר אוניל, רוצה לאסור תשלום כופר בחוק | ומה יעשו בעלי מפעלים שמפסידים מליונים בכל שעת השבתה? בקרוב, השרה עתידה לפגוש את המציאות 

By TheScrubby - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=118228037

שרת אבטחת הסייבר של אוסטרליה, קלייר אוניל, אומרת שנשקלות רפורמות ארוכות טווח כדי להגן על הנתונים הפרטיים של האוסטרלים מפני פריצה. זאת, לאחר מספר פריצות גדולות שארעו בחודשים האחרונים במדינה. 

בקרוב זה עלול להיות בלתי חוקי עבור חברות שנופלות קורבן לשלם כופר להאקרים. אוניל, אישרה שהממשלה בוחנת האם יש צורך בחוקים חדשים כדי לעצור את תשלומי הכופר בעקבות פרצות המידע של Medibank ו-Optus.

בעוד שאוניל אמרה כי אמנם נחוצות הצלחות קצרות טווח ברפורמה באבטחת הסייבר בעקבות הפריצות ההמוניות, תוצאות ארוכות טווח נבחנות. כולל איסור על תשלומי כופר.

המשטרה הפדרלית אישרה ביום שישי האחרון שפושעים רוסים עומדים מאחורי המתקפה על חברת ביטוח הבריאות הפרטית הגדולה ביותר באוסטרליה. בעקבות התקיפות, בקרוב צפוי לצאת לפועל מבצע של 100 קצינים אוסטרלים הצפוי להתמקד בהאקרים. את המבצע תוביל המשטרה הפדרלית האוסטרלית ומנהל האותות האוסטרלי.

איסור על תשלומי כופר אינו מהלך חדש. גם בארה״ב הבולשת פרסמה חוות דעת שלא כדאי ונכון לשלם תשלומי כופר. בישראל גם זו הייתה הגישה עד לאחרונה, עת משרד המשפטים הבין את המציאות ואישר תשלומי כופר מותנים בדיווח לרשויות. מי שידווח, יוכל לשלם כופר ולא יופעלו נגדו הליכים פליליים (תשלום כופר אסור בישראל על פי חוק). 

האוסטרלים לא ממציאים את הגלגל. מובן כי תחת גל מתקפות, הממשלה, שתפסת חלשה מול ההאקרים, רוצה להראות לציבור שהמצב בשליטה. למרות זאת, אם אוסטרליה תהפוך משלמי כופר בסייבר לעבריינים, היא צפויה להבין במוקדם מאשר מאוחר, שהמשק העסקי שלה נפגע. 

מפעל ייצור שכרגע נעצר לו פס ייצור בגלל מתקפת סייבר, והוא מפסיד מליונים בכל שעה של השבתה, יעדיף לשלם כופר ולהתמודד עם רשויות החוק האוסטרלים. ואם הממשלה תאיים עליו, הוא יאיים בפיטורים של מאות עובדים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית