תע"א חושפת מערכת מודיעין טקטי אלקטרוני – TacSense

מערכת ה- TacSenseנועדה לספק מודיעין טקטי אלקטרוני בעל ביצועים גבוהים בתרחישים טקטיים, כגון תמרוני כוח יבשתי, תפעול דיסקרטי ממתקנים קבועים והפעלה מפלטפורמות אוויריות המוגבלות ביכולתן להכיל חיישנים גדולים
 

https://www.iai.co.il/news-media/press-releases/iai-brings-high-performance-electronic-intelligence-tactical-arena

התעשייה האווירית הישראלית חשפה לאחרונה את מערכת המודיעין הטקטי האלקטרוני (ESM) העדכנית מתוצרתה ,TacSense שלדברי החברה מספקת יכולות מודיעין טקטי חסרות תקדים בתצורה קומפקטית עם גודל, משקל והספק מינימליים.

קומפקטיות זו מאפשרת לפרוס את TacSense ממגוון רחב של פלטפורמות כולל כלי רכב קרקעיים טקטיים וכטב"מים קטנים. בנוסף, תצורת הנשיאה על הגב מאפשרת לשאת את המערכת בקלות ברגל על ​​ידי אדם אחד, גם בשטח הקשה ביותר. גודלה ומשקלה הקטן של המערכת גם מאפשרים התקנה דיסקרטית והסוואה ביותר במקומות קבועים.

מערכת ה- TacSense נועדה לספק מודיעין טקטי אלקטרוני בעל ביצועים גבוהים בתרחישים טקטיים, כגון תמרוני כוח יבשתי, תפעול דיסקרטי ממתקנים קבועים והפעלה מפלטפורמות אוויריות המוגבלות ביכולתן להכיל חיישנים גדולים.

בתעשייה האווירית אומרים כי כוחות טקטיים נחשפים יותר ויותר לאיומים אלקטרוניים בשדה הקרב המודרני. האיומים כוללים מכ"מים טקטיים בשימוש יחידות קומנדו וגרילה, מכ"מים קרקעיים ומוטסים לחיפוש ואיתור ופעילות אלקטרומגנטית אחרת כמו תקשורת וחסימת מכ"ם.

לכן, חובה לספק לכוחות את האמצעים לזיהוי פעילות אלקטרומגנטית עוינת – להוציא את היחידות מ"עיוורון אלקטרוני" למודעות אלקטרונית מלאה ובכך להבטיח את ביטחונם והצלחתם במשימה.

מערכת TacSense משתמשת בטכניקות העדכניות ביותר ליירט, לסווג, לעקוב ולנתח מכ"מים. על ידי כיסוי כל ספקטרום תדרי המכ"מים, ה- TacSense מספק יכולות מודיעין טקטי אלקטרוני חזקות ומקיפות, המאפשרות למפעילים הבנה בזמן-אמת של מכ"מים עוינים שמאיימים עליהם במעקב ובאיתור.

יתרה מכך, המערכת מזהה כוחות מעבר לטווח-הראייה ואפילו בהסתרה עמוקה שמערכות מכ"ם ואינפרה-אדום אינן מסוגלות לחדור.

התעשייה האווירית דיווחה כי מערכת TacSensec כבר נבחרה לשימוש על ידי לקוח ראשון וכי היא חתמה על חוזים לאספקת מספר עשרות מערכות תפעוליות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית