קרואטיה: ניסוי שיגור טילי ספייק מצריח של אלביט

הטיל הותקן על גבי נגמ"ש Patria CRO 30L של הצבא הקרואטי (הקרוי BOV בצבא קרואטיה) משולב עם צריח לא מאויש 30 מ״מ של אלביט יבשה | השיגור הראשון של האש החיה באוקטובר בוצע בפיקוח של מדריכים מצבאות פולין וסלובקיה 

https://youtu.be/LUX0tuNLX8c

צבא קרואטיה ביצע בתחילת חודש אוקטובר את הניסוי הראשון באש חיה של טיל נ"ט מונחה Spike LR תוצרת רפאל. הטיל הותקן על גבי נגמ"ש Patria CRO 30L של הצבא הקרואטי (הקרוי BOV בצבא קרואטיה).

אתר Militaryleak דיווח שהשיגור הראשון של האש החיה ב-6 באוקטובר בוצע בפיקוח של מדריכים מצבאות פולין וסלובקיה והצוות הקרואטי פגע במדויק במטרה.

עמדת הנשק הנשלטת-מרחוק UT30 MK2 המותקנת על גבי נגמ"שי ה-Patria של צבא קרואטיה, תוצרת אלביט, כוללת לצד טילי נ״ט, גם תותח 30 מ"מ מדגם MK44-ABM של חברת Bushmaster ומקלע קואקסיאלי בקוטר 7.62 מ"מ.

בשנת 2017, פורסם כי קרואטיה העניקה לחברת אלביט הישראלית חוזה בשווי 14.9 מיליון דולר לאספקת טילי Spike-LR לעמדת הנשק UT30 MK2 עבור צי רק"מי Patria AMV 8x8 שסופקו בין השנים 2008 ל-2012.

הצריח הבלתי מאויש UT-30 מכיל מספר חיישנים ותותח 30 מ"מ כשלכל אחד מהם עם מערכת ייצוב עצמאית משלו. לצריחים אלו צללית נמוכה מאוד, משקל קל ויכולת השטחת המערכת.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית