מלחמה באוקראינה: חשש בקייב מתקיפה צבאית רוסית מכיוון בלארוס

נשלחו יחידות צבא מאוקראינה לתגבר את הכוחות בגבול בלארוס | אוקראינה טענה בסוף השבוע שכוחותיה הפילו יותר מ-300 כטמ"מים איראניים מסוג שאהד-136

Photo: Kostiantyn Liberov and Vlada Liberova, Elena Tita, Serhii Korovainyi, Wolfgang Schwan, Kostiantyn Sova, Oleksandr Prokopenko.

בקייב יש חשש מפעילות צבאית רוסית נגד אוקראינה מכיוון בלארוס, כולל שיגור כטמ"מים מבלארוס, ולכן נשלחו יחידות צבא מאוקראינה לתגבר את הכוחות בגבול.

מושל מחוז לוהאנסק מסר שכוחות אוקראיניים השתלטו על שתי הערים סוואטובה וקרמינה והם ממשיכים להתקדם בדרום לעבר העיר חרסון, אך ההתקדמות היא איטית בגלל שינויי מזג האוויר החורפי ובוץ בדרכים.

בסוף השבוע פינו הרוסים מספר רב של חיילים פצועים וחולים מבתי החולים באזור העיר חרסון, ולדברי האוקראינים הם נוטלים עמם ציוד ומכשירים רפואיים. לדברי הנשיא זלנסקי "הרוסים מפרקים את המערך הרפואי בחרסון", ולוחצים על הצוותים הרפואיים לעזוב את העיר ולעבור לשטחי רוסיה.

יחידת קומנדו של צבא אפגניסטן, שבעבר אומנה והוכשרה על ידי צבא ארה"ב, לוחמת כעתה לצד הצבא הרוסי באוקראינה, כך מסר גנרל חלבתולה אליזאי, שהיה בעבר המפקד האחרון של צבא אפגניסטן לפני הנסיגה האמריקנית.

אוקראינה טענה בסוף השבוע שכוחותיה הפילו יותר מ-300 כטמ"מים איראניים מסוג שאהד-136.

רוסיה הודעה שהסתיים מבצע גיוס המילואים. גויסו כמה מאות אלפים, וכרבע מהם כבר נשלחו לזירות הלחימה באוקראינה. במערב סבורים שלפיקוד הרוסי תהיה בעייה קשה לצייד את אלפי החיילים שמגיעים לחזית. 

ארה"ב הודיעה אתמול על חבילת סיוע צבאי חדשה לאוקראינה בסך 275 מיליון דולר. הסיוע הצבאי האמריקני לאוקראינה הסתכם עד כה ב-18.5 מיליארד דולר.

הטיימס הלונדוני דיווח אתמול כי קציני צי רוסיים ששירתו באניות של הצי הרוסי בים הבלטי דיברו ביניהם על אפשרות תקיפה גרעינית נגד ברלין ונגד שני בסיסי צבא אמריקניים בגרמניה.

הדבר היה בעת תמרון צבאי ימי רוסי לפני כשנה בים הבלטי, והכוונה היתה לתקוף, או לאיים בתקיפה, כדי למנוע מגרמניה להושיט סיוע צבאי לאוקראינה במלחמתה.

המידע נקלט על ידי שרותי מודיעין במערב, שהאזינו לשיחות של קציני הצי הרוסי בעת התרגיל בים הבלטי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית