מדריך טיסה אמריקאי אימן טייסים בסין - ונעצר באוסטרליה

דניאל אדמונד דאגן, בן 54, נעצר ביום ששי, בעיר קטנה במדינת ניו סאות' ויילס | בארה"ב הוא היה טייס מטוסי 'הרייר' בזרוע האוויר של המרינס, והיה מדריך טייסי קרב

A pilot assigned to a brigade with the air force under the PLA Eastern Theater Command gets ready for takeoff prior to an air combat training exercise in early-August, 2022. (eng.chinamil.com.cn/Photo by Hu Hongbin)

 

 

טייס קרב ומדריך טיסה אמריקני שעבד בסין נעצר באוסטרליה, וכנראה יגורש לארה"ב לבקשת הבולשת הפדרלית FBI – כך נודע לסוכנות רויטרס ממסמכי בית הדין באוסטרליה.

המשטרה הפדרלית עצרה את דניאל אדמונד דאגן, בן 54, ביום ששי, בעיר קטנה במדינת ניו סאות' ויילס, ובאותו יום הוא הופיע בבית המשפט, נשללה ממנו זכות שחרור בערבות והוא נשלח לבית סוהר.

האיש הוא אזרח אמריקני לשעבר, ומעצרו אירע בדיוק בשבוע שבו הזהירה ממשלת בריטניה טייסים לשעבר בחיל האוויר המלכותי הבריטי שלא לעבוד כטייסים בסין, או להסתכן בהעמדה לדין על פי חוקי ביטחון המדינה. גם באוסטרליה מתנהלת חקירה בדבר כמה טייסים לשעבר שמנסים לעבוד בסין.

מקור מסר לרויטרס שדאגאן עזב את ארה"ב, עבר לחיות באוסטרליה ופתח בטסמניה חברת לטיסות תיירות. בארה"ב הוא היה טייס מטוסי 'הרייר' בזרוע האוויר של המרינס, והיה מדריך טייסי קרב. בשנת 2014 עבר לבייג'ין, מכר את החברה בטסמניה ועבד בעיר צ'ינגדאו כמנהל חברת ייעוץ בתחום התעופה. 

על פי חוקי ההסגרה באוסטרליה יש לממשלת ארה"ב 60 יום להשיג את מסמכי בקשת ההסגרה של הטייס. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית