פרשנות | ישראל חוששת כי מערכות הגנ״א שיסופקו לאוקראינה - יפלו בידי הרוסים 

בוועידת הדמוקרטיה של עיתון הארץ אמר זלנסקי בווידיאו: "האם לא הגיעה שעתכם לבחור באיזה צד אתם נמצאים?״ | זלנמסקי הוסיף שהצעות ישראל לסיוע הומניטרי אינן מספיקות

Photo credit: Ariel Hermoni/MOD

אחת הסיבות לסירוב ישראל למסור לאוקראינה מערכות הגנ"א היא החשש שמערכות כמו חץ 3 או כיפת ברזל עלולות ליפול בידי ידים זרות, רוסיות, בעת לחימה באוקראינה.

במערכת הביטחון מסבירים כי במערכות הגנ"א הישראליות המתקדמות (תוצרת תע"א ורפאל) יש פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים, פרי רעיונות, המצאות ואף פטנטים ישראליים, שהם מסווגים. אלו מעניקים למערכות אלו יכולות מבצעיות מיוחדות שחלקן ייחודיות אפילו בהשוואה למערכות דומות תוצרת ארה"ב.  

אוקראינה ביקשה מישראל מערכות חץ 3, כיפת ברזל, קלע דוד וברק-8, מערכות נגד סוגים שונים של טילים ורקטות לטווחים שונים התוקפים את אוקראינה. נימוקים נוספים לסירוב הישראלי קשורים למערכת הקשרים המיוחדת בין צבא רוסיה לצה"ל בסוריה בנושא תקיפות ישראליות, וכן הקהילה היהודית הגדולה ברוסיה.  

שר הביטחון בני גנץ חזר אתמול על סירוב ישראל לספק  מערכות נשק בשיחתו עם מקבילו האוקראיני אולכסיי רזניקוב. גנץ הבהיר שלישראל יש מגבלות אופרטיביות שבגללן לא תוכל לספק לאוקראינה מערכות הגנה.

הנשיא זלנסקי קרא אתמול לישראל להצטרף למלחמה נגד רוסיה ולקבל מערכות הגנה. בוועידת הדמוקרטיה של עיתון הארץ אמר זלנסקי בווידיאו: "האם לא הגיעה שעתכם לבחור באיזה צד אתם נמצאים? 

״האם אתם לצד העולם הדמוקרטי הלוחם נגד איומים קיומיים, אם שאתם עם אלו המפנים עין עיוורת לעבר הטרור הרוסי, אפילו כאשר מחיר הטרור הנמשך הוא הרס מוחלט של הביטחון העולמי".

זלנמסקי הוסיף שהצעות ישראל לסיוע הומניטרי אינן מספיקות, וביקש ממנהיגי ישראל לשקול פעם נוספת לשלוח לאוקראינה מערכות הגנה.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית