שר התקשורת יועז הנדל קבע רגולציה למיגור מסרוני הפישינג והקנאביס

הרגולציה תדרוש: אימות חזק ואמין לשולחי מסרונים בתפוצה רחבה, אימות לכרטיס האשראי המשלם על הפצת מסרונים ממערכת הפצה והגבלת שליחת מסרונים ממנוי פריפייד ל-50 הודעות ביום

bigstock

שר התקשורת החליט אתמול (ב') לצמצם משמעותית את תופעת מסרוני הפישינג, הקנאביס, והמסרונים הזדוניים, ששליחתם באופן אנונימי בתפוצה רחבה התגברה בשנים האחרונות. מסרונים אלו מהווים מטרד משמעותי לציבור, ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי ואף עלולים לעודד ילדים ובני נוער לצרוך סמים. 

האסדרה החדשה תחייב את חברות הסלולר להפעיל מנגנונים לזיהוי שולח המסרונים באמצעות מערכת הפצה (כדוגמת אימות חזק מראש) ולהגביל שליחת מסרונים בתפוצה רחבה באופן אנונימי, ובכך יוקל על המשטרה לזהות גורמים עוינים ומטרידים. על מנת לאפשר לחברות להיערך, נקבע כי פרק הזמן למימוש החלקים השונים ברפורמה יעמוד על עד חצי שנה מיום ההחלטה.

במסגרת האסדרה, מפיץ מסרונים המשתמש במערכות הפצת מסרונים יחויב לעבור אימות חזק ואמין כדוגמת הזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי, בה ימסור את שמו, כתובתו ויציג תעודות או מסמכים המזהים אותו. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב.

כמו כן, חברות הסלולר לא תאפשרנה למנויי פריפייד את הפצת המסרונים באמצעות מכשיר קצה סלולרי בכמות העולה על 50 מסרונים ליום. מנגנונים אלו יגבירו את אבטחת הכניסה למערכות ההפצה ושליחת הודעות מהן ויקלו על המשטרה להגיע בעת הצורך לשולחי המסרונים, מה שירתיע את המפיצים ויצמצם את התופעה.

האסדרה צפויה לצמצם את יכולת ההפצה האנונימית של מסרונים בתפוצה רחבה, ללא עיון או התערבות בתוכן ההודעה, ובכך תאזן בין חופש הביטוי של השולח לבין ההגנה על האזרחים מתופעה זו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית