ראש מערך הסייבר הלאומי בפגישה עם ראש ממשלת אלבניה: איראן צריכה לשלם על הניסיונות לפגוע בתווך הסייבר

לדברי פורטנוי: "איראן לא משלמת מחיר גבוה מספיק על הניסיונות הבלתי פוסקים שלה לפגוע בתווך הסייבר במרחב האזרחי ללא הבחנה״

צלם: שלומי אמסלם, משרד החוץ

ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי נפגש עם ראש ממשלת אלבניה אדי רמה במסגרת ביקורו בישראל. הפגישה מגיעה על רקע תקיפות הסייבר האיראניות נגד אלבניה מהחודשים האחרונים, שבעקבותיהן אף הפעילה אלבניה סנקציות על הדיפלומטים האיראניים בשטחה. 

ראש ממשלת אלבניה הביע עניין במודל הישראלי להתמודדות עם מתקפות סייבר, בעיקר בהגנה על תשתיות מדינה קריטיות, ובסיוע לפיתוח יכולות הגנה בארצו. 

ראש מערך הסייבר הלאומי פורטנוי סקר את מודל ההגנה על תשתיות מדינה קריטיות, את גישת ההגנה האקטיבית ופיתוח "כיפת סייבר לאומית". פורטנוי הציג את אפשרויות הסיוע והזמין את אלבניה לשיתוף פעולה הדוק. 

לדברי פורטנוי: "איראן לא משלמת מחיר גבוה מספיק על הניסיונות הבלתי פוסקים שלה לפגוע בתווך הסייבר במרחב האזרחי ללא הבחנה. הקו שבו נקטה ממשלת אלבניה כשגינתה והפעילה סנקציות על איראן מעביר את המסר כי לפעולות תוקפניות יש מחיר ויש להמשיך בקו זה. שיתוף פעולה בין מדינות מהווה חגורת הגנה נגד נסיונות אלו ונוספים".  

בנוסף, הזמין ראש מערך הסייבר את רה"מ האלבני להשתתף בפיתוח מערכת הגנת סייבר שישראל מקדמת.

רה"מ האלבני הגיע מלווה בשגרירת ישראל באלבניה גלית פלג, שהדגישה במהלך הביקור כי השגרירות תעמוד בקשר מול הרשויות הרלוונטיות במדינה על מנת לשמר את נושא הסייבר בראש סדר היום בין המדינות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית