צבא ספרד בחן כרב"מ סיור Robattle LR3 של התעשייה האווירית

ה-Robattle מיועד לעבוד בשילוב עם כוחות טקטיים בפעולות שטח, תוך תמיכה במגוון רחב של משימות כולל איסוף מודיעין, מעקב וסיור חמוש, הגנת שיירות, הטעיית אויב, עירור שטח, תקיפה, תמרון ועוד

https://www.iai.co.il/p/robattle

צבא ספרד בחן לפני מספר ימים מספר רכבים יבשתיים בלתי מאוישים (כרב"מים), ביניהם גם כרב"מ הסיור של התעשייה האווירית הישראלית Robattle LR3. 

האתר Infodefensa.com הספרדי מדווח כי חטיבת החי"ר ה-2 "המלך אלפונסו ה-8" של הלגיון הספרדי (לא לגיון הזרים), קיימה באמצע החודש ליד טולדו אימון מיוחד בו נטלו חלק, מעבר לכרב"מ של תע"א, כרב"מים נוספים. האתר מזכיר את הרכב האוטונומי של אסקוד (Ascod), כרב"מ Themis  של מילרם רובוטיקס וכן כרב"מ פינוי פצועים אלאנו (Alano).

ה-Robattle נחשף בתערוכת יורוסאטורי ביוני 2016. המערכת הרובוטית מיועדת לעבוד בשילוב עם כוחות טקטיים בפעולות שטח, תוך תמיכה במגוון רחב של משימות,  כולל איסוף מודיעין, מעקב וסיור חמוש, הגנת שיירות, הטעיית אויב, עירור שטח, תקיפה, תמרון ועוד.

ה-Robattle מבוסס על טכנולוגית "robotic kit" של התעשייה האווירית - ערכה רובוטית מודולרית לשליטה ברכב, הכוללת יכולות בתחום הניווט, המיפוי, חיישני משימה והאוטונומיה. המערכת יכולה להיות מופעלת במס' רמות שליטה ויכולה לנוע על גלגלים או על זחל בהתאם לאופי המשימה הנדרש.

המערכת מותאמת לנשיאת מגוון מטעד"ים שונים כולל זרועות רובוטיות להפעלה מרחוק, מטע"די מודיעין, מעקב וסיור (ISR), חיישנים ומכ"מים, וכלי נשק הנשלטים מרחוק.

כבר בחודש פברואר 2019 דיווחנו באתר כי הצבא הספרדי בחן כרב"מ של התעשייה האווירית מסוג REX על ידי יחידה צבאית ייעודית לבדיקת טכנולוגיות ותורת הפעלה חדשות.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית