כטמ"מים נראו מעל מתקני גז וזיקוק בנורווגיה - חשש שהקרמלין אוסף מידע למזימות חבלה

ראש הממשלה יונאס גאר סטור הזמין בנות ברית בנאט"ו, בריטניה, גרמניה וצרפת, לסייע במצב החדש

By Kommunesektorens organisasjon - https://www.flickr.com/photos/ks_kommunesektorensorganisasjon/25061469895/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=110160789

דאגה בנורווגיה: בימים האחרונים הופיעו מעל מתקני גז וזיקוק במדינה רחפנים או כטמ"מים ויש חשש שיד הרוסים בדבר וכי הקרמלין נוקט בצעדים נוכח העובדה שנורווגיה נהפכה לספקית הגז הגדולה ביותר לאירופה במקום רוסיה.

מומחי צבא בנורווגיה חוששים כי יתכן שרוסיה משגרת את הכלים הבלתי מאויישים כצעדי ריגול, איסוף מודיעין, גרימת מבוכה, ויתכן אף חבלה. ממשלת אוסלו שלחה אניות מלחמה, ספינות של משמר החופים ומטוסי קרב לסייר באזורים שבהם נראו רחפנים זרים, סמוך למתקני גז וזיקוק.

ראש הממשלה יונאס גאר סטור הזמין בנות ברית בנאט"ו, בריטניה, גרמניה וצרפת, לסייע במצב החדש. מומחי האקדמיה המלכותית של הצי הנורווגי מדגישים כי לענף הגז הטבעי יש חשיבות עצומה בנורווגיה, ואוצר זה עלול להיות מטרה אסטרטגית למזימות חבלה. 

EURONEWS וסוכנות AP מדווחים כי בשבוע שעבר פונו שדה תעופה ובית זיקוק בגלל גילוי רחפנים. לקראת החורף הקרב ובא יש חשש אמיתי לתקינותם של  9,000 ק"מ של צינורות גז מנורווגיה ועד בריטניה  ויבשת אירופה.

החבלות בצינורות הגז נורדסטרים 1 ו-2 בים הבלטי בחודש שעבר אירעו יום אחד לפני שנורווגיה השיקה צינור גז חדש בים הבלטי לפולין.

מדובר ברחפנים או כטמ"מים מכונפים בעלי טווח ארוך, ונצפו מעל נורווגיה גם רחפנים בצורת מסוקים עם רוטורים מעל שדה גז בים הצפוני, 250 ק"מ מחוף נורווגיה. נראו גם רחפנים זרים מעל העיר ברגן, השנייה בגודלה במדינה, ושבעה אזרחים רוסיים נעצרו בנורווגיה כשהם מחזיקים ברשותם ומפעילים רחפנים בצורה בלתי חוקית.

מומחים באוסלו הביעו חשש שמטרת הרוסים היא לאסוף מודיעין, להביך את אוסלו, והחמור מכל איסוף מידע למטרות חבלה, כחלק ממהלומה נגד המערב. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית