אלבניה וישראל ישתפו פעולה בסייבר נגד איראן

על רקע תקיפות הסייבר האיראניות נגד אלבניה שהתרחשו בחודשים האחרונים, הציע ראש הממשלה לפיד לראש הממשלה רמה שת"פ בתחום הסייבר

סטילס: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (א'), עם ראש ממשלת אלבניה אדי רמה, בלשכת רה"מ בירושלים. תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה מורחבת בהשתתפות הצוותים משני הצדדים. 

המנהיגים שוחחו על הרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות במגוון תחומים, ועל חיזוק הקשרים הבילטראליים, בין היתר, בתחומי התיירות והסחר. בנוסף, שוחחו על אתגרים משותפים לשתי המדינות בדגש על האיום האיראני. 

על רקע תקיפות הסייבר האיראניות נגד אלבניה שהתרחשו בחודשים האחרונים, הציע ראש הממשלה לפיד לראש הממשלה רמה שת"פ בתחום הסייבר במטרה לחזק את יכולות ההגנה בהתמודדות עם איום זה. 

רה"מ לפיד הודה לראש ממשלת אלבניה על תמיכתה האמיצה של מדינתו ביהודי אלבניה במהלך השואה. שני המנהיגים הסכימו על חשיבות המאבק באנשטימיות.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "אני שמח לברך אותך בבואך לארץ. אתה ידיד אמת של ישראל מזה עשרות שנים. איראן מהווה איום משותף לישראל ואלבניה. ראינו זאת בתקיפות הסייבר האיראניות נגד אלבניה רק לאחרונה. ישראל תסייע ככל הניתן במאמץ נגד איראן; אנו רואים זאת כאינטרס לאומי וכחובה היסטורית".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית