הערכה: חתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון - השבוע

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עומד להגיע לביירות בימים שלישי או רביעי | שני הצדדים הביעו נכונות רשמית לחתום על ההסכם מול ארה״ב והאו״ם 

Credit: Al Drago/Pool/CNP/startraksphoto via Reuters Connect

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין עומד להגיע לביירות בימים שלישי או רביעי, וממשלת ישראל הודיעה לוושינגטון שהיא מוכנה לחתום על מסמך ההסכם בימים רביעי או חמישי – מדווח העיתון הלבנויני אל אחבאר.

אם כך יהיה, כותב העיתון, יודיע נשיא לבנון מישל עאון מי יהיה הנציג הבכיר שייצג את ארצו בטקס חתימת ההסכם בנקורה. העיתון מסביר כי בנקורה יישבו המשלחות בשני חדרים נפרדים: בחדר אחד משלחת לבנון עם נציגי האו"ם וארה"ב, ובחדר השני משלחת ישראל עם נציגי האו"ם וארה"ב.

ארה"ב שלחה לביירות מסמך ובו פירוט נקודות ההבנה בין לבנון לבין ישראל. לפני החתימה מצפה לבנון שהוכשטיין יודיע שישראל מוכנה לחתום על ההסכם, ואחרי כן שתי המדינות יפקידו בידי האו"ם מסמך שיכלול את כל סעיפי ההסכמה, וכן את הקואורדינטות של הגבולות הימיים כפי שהוסכם בין הצדדים. 

נציג לבנון לטקס החתימה יהיה קצין צבא או איש משרד האנרגיה הלבנוני. אחרי החתימה, כותב אל אחבאר, תצא לדרך תכנית העבודה החדשה לתיקון הגבולות הימיים בין לבנון לבין קפריסין ובין לבנון לבין סוריה. בעניין זה שוחח הנשיא עאון עם נשיא סוריה אסד על תיחום הגבול הימי בין לבנון לבין סוריה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית