דיווח: חשד שחברה אמריקנית סיפקה ציוד מחשבים לחברה רוסית המייצרת טילים

בניגוד להוראות, סיפקה החברה האמריקנית EXTREME NETWORKS לחברה הרוסית ציוד לרשתות מחשבים למערכות IT

By vitaly kuzmin - http://www.vitalykuzmin.net/keyword/air%20defence/i-MtJwptD/A, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=64857539

עולה חשד כי חברה אמריקנית סיפקה ציוד מחשבים לחברה ממשלתית רוסית המייצרת טילים למערכות הגנ"א הרוסיות המתקדמות S-400.

סוכנות רויטרס מדווחת כי מאז סיפוח קרים בשנת 2014 נאסר על חברות אמריקניות לסחור עם החברה הרוסית MMZ AVANGUARD המייצרת את הטילים למערכת הגנ"א.

בניגוד להוראות, סיפקה החברה האמריקנית EXTREME NETWORKS לחברה הרוסית ציוד לרשתות מחשבים למערכות IT, כך עולה ממיילים ומתכתובות עסקיות שהגיעו לרויטרס. 

החברה האמריקנית הגיבה ומסרה כי "יתכן שציוד נמכר לחברה הרוסית" באמצעות גורם שלישי נסתר, והמכירה בוצעה ללא ידיעת הנהלת החברה. חברת אקסטרים העבירה את כל החומר הדרוש לשלטונות ארה"ב. 

מציינים כי מכירת מערכות הגנ"א S-400 לטורקיה בשנת 2019 הוציאה את טורקיה מתכנית מטוסי הקרב F-35 ונאסר לבכור להם מטוסים אלו. 

אוקראינה טוענת כי טילים תוצרת החברה הרוסית אוונגארד גרמו למותם של לפחות 30 בני אדם בתקיפת שיירת כלי רכב ליד זפוריז'ייה בחודש שעבר.

שווי הציוד שנמכר, לפי הידיעות, לרוסים היה כחצי מיליון דולר, ונודע כי הצלע השלישית בעסקה היא חברה שמיקומה ליד מוסקווה.

ששה שבועות אחרי פלישת רוסיה לאוקראינה הגיש עובד בחברה האמריקנית אקסטרים תלונה פנימית על שהחברה מוכרת לרוסיה ציוד צבאי, בעיקר מערכות תקשורת, המוצבות על אניות מלחמה של הצי הרוסי.

חברת אקסטרים האמריקנית בסיסה במוריסוויל, צפון מקרוליינה והיא נחשבת לחברה מכובדת הפעילה מאוד בליגת הכדורגל הלאומית NFL. משרד המסחר האמריקני סירב להגיב לידיעה. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית