אלביט הציגה לצי המלכותי את יכולות הכשב"ם SEAGULL בגילוי אוטומטי של מוקשים ימיים  

התצוגה נערכה עבור משרד ההגנה הבריטי מול חופי מערב סקוטלנד | הכשב״מ מיועד למשימות כמו לוחמה נגד צוללות ומבצעי חילוץ והצלה

https://elbitsystems.com/products/uas/unmanned-surface-vehicle

חברת אלביט מערכות בריטניה השלימה בהצלחה הצגה של הכשב"ם (USV) מתוצרתה SEAGULL המיועד לצי המלכותי הבריטי. הכשב"ם הציג יכולות בתחום איתור וגילוי מוקשים בצורה אוטונומית בתנאים מבצעיים. 

התצוגה נערכה עבור משרד ההגנה הבריטי מול חופי מערב סקוטלנד, והכשב"ם של אלביט מערכות השיג ציון של 100 אחוזים בזיהוי המטרות. הצי  המלכותי עובר עתה לשלב של פיתוח יכולות גילוי מוקשים בים בצורה אוטונומית, ובמסגרת זו הוזמנה אלביט מערכות להציג את הכשב"ם 'סיגאל'  שלה עם מערכת הגילוי האוטונומית  MCM. 

התצוגה נערכה בכמה סוגי תנאים סביבתיים, כמו בעומקים שונים, בזרמי מים שונים ובתנאי גאות ושפל. התצוגה התקיימה בחודשי יולי ואוגוסט. כלי השיט הבלתי מאוייש פעל בשני שדות מוקשים מסומלצים, שבהם עצמים דמויי מוקשים, אותם היה על הכשב"ם לגלות.

JOINT FORCES מוסר כי ניתן להשתמש בו גם למשימות כמו לוחמה נגד צוללות ומבצעי חילוץ והצלה. ניתן להפעיל את הכלי מספינת-אם או ממפקדה ביבשה.

מרין פוסט, מנכ"ל אלביט מערכות בריטניה, אמר כי ההצלחה הגדולה של 'סיגאל' מוכיחה שהחברה היא חלוצה מובילה בעולם ומציעה פתרונות חדשניים בתחום. קצין הצי המלכותי בן סטייט אמר: "הצי הזמין את הכשב"ם להציג את יכולתו בחוף סקוטלנד ומודה לחברת אלביט מערכות בריטניה על השתתפותה ועל היכולות שהציגה. עכשיו אפשר לעבור לשלב הבא", אמר קצין הצי. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית