לפיד באו״ם: פתרון שתי מדינות לשני עמים וקריאה לעולם להניח בפני האיראנים אופציה צבאית

״זו דיקטטורה רצחנית שרוצה נשק גרעיני. אם ישיגו נשק גרעיני – ישתמשו בו. הדרך היחידה היא להניח על השולחן איום צבאי ורק אז לדון על הסכם״, אמר ראש הממשלה, יאיר לפיד

סטילס: אבי אוחיון/ לע"מ

פתרון שתי מדינות לשני עמים וקריאה לעולם להניח בפני האיראנים אופציה צבאית אמינה ורק אחריה לנהל מו"מ למניעת נשק גרעיני מאיראן. אלו שתי הקביעות העיקריות בנאום ראש הממשלה יאיר לפיד אמש בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

לפיד בנושא הפלשתיני: אנו שואפים לשלום עם הפלשתינים שיהיה מבוסס על שתי מדינות לשני עמים. זה נכון לעתיד ילדינו ולכלכלה שלנו. זו החלטה אמיצה שלנו. זו איננה חולשה. 

שלום הוא ניצחון הטוב. אך יש תנאי אחד: שהמדינה הפלשתינית תהיה שוחרת שלום, ולא בסיס טרור. שאנו נוכל להגן על ביטחונם של כל הישראלים. זו איננה דרישה מוגזמת.

דברי לפיד על פתרון שתי המדיניות עוררו עוד לפני שנאם בניו יורק ביקורת והסכמה בישראל: מימין טענו שראש ממשלת מעבר איננו רשאי להתחייב לפתרון הסכסוך, ואילו משמאל ברכו על דבריו. 

לפיד בנושא איראן: באיראן שורפים דגלים ישראלים ואמריקניים. מייצרים את הדגלים כדי לשרוף אותם. זה משטר שעיסוקו שנאה, כולל את בני עמם. משטר שרודף להט"בים, שונא את המערב, את ארה"ב, את ישראל, את סלמן רושדי, שונאים את כולם.

לפיד בפנייה לחברות האו"ם: איראן היא המדינה היחידה החברה באו"ם שמביעה רצון להשמיד מדינה אחרת חברה באו"ם, והאו"ם שותק. ממה אתם פוחדים?, שתיקה אינה עוצרת שנאה וטרור.

בהמשך הגיע ראש הממשלה לנושא תכנית הגרעין האיראנית: זו דיקטטורה רצחנית שרוצה נשק גרעיני. אם ישיגו נשק גרעיני – ישתמשו בו. הדרך היחידה היא להניח על השולחן איום צבאי ורק אז לדון על הסכם. 

אם איראן תתקדם בתכנית הגרעין, על העולם להגיב לא במלים אלא באיום צבאי. העולם בוחר לא להאמין לגרוע ביותר, אך לישראל אין פריבילגיה כזאת. איננו חסרי יד, יש לנו צבא, יש לנו שותף, ארה"ב. נעשה הכל כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

לפיד על איומים על ישראל: על ישראל יש שני איומים: האחד – איום גרעיני. חשש שארגוני טרור ישיגו נשק גרעיני. והשני – מערכת אדירה של שקרים, פייק ניוז, ארגונים ומדינות שמשמיצים ותוקפים, מתקפות של שקרים נגד ישראל. הפצת דיס-אינפורמציה.

לפיד הביא דוגמה: בחודש מאי פורסם שילדה פלשתינית בת שלוש נהרגה יחד עם הוריה על ידי חיל האוויר הישראלי. אלא שהילדה הזאת איננה קיימת. התמונה נלקחה מהאינסטגרם, זו ילדה ברוסיה.

פייק ניוז של תנועות אנטי-ישראליות. ישראל איננה אורחת באו"ם, היא חברה באו"ם, לא נשתוק כשיפיצו עלינו שקרים אנטישמיים. מי שמנצחת על תזמורת השנאה היא איראן.

לפיד בנושא עזה: עזבנו את ישובינו ברצועת עזה לפני 17 שנה. הותרנו שם 3,000 חממות פורחות. מה הם עשו? חמאס עלה לשלטון, הרסו את החממות והפכו אותן לבסיסי שיגור רקטות וטילים. 20 אלף רקטות נורו עלינו מאז יצאנו מהרצועה. 

אנו מוכנים לעזור לתושבי עזה לבנות להם כלכלה. אך בתנאי – הפסיקו לירות טילים. הניחו את הנשק. לא נסכים שהחמאס והג'יהאד ישלטו במדינה הפלשתינית שאתם רוצים. 

לפיד הזכיר את נושא השבויים והנעדרים וקרא לשחרורם.

בסיום נאומו אמר ראש הממשלה: ביטחוננו מובטח על ידי כוחנו הצבאי, הכלכלה שלנו והדמוקרטיה. אנו מעוניינים בשלום עם שכנינו. אנו פה כדי להישאר לנצח. ידנו מושטת לשלום, מסעדיה ועד אינדונזיה. הוכחנו את רצוננו בשלום בחוזי שלום עם מצרים ועם ירדן, הסכמי אברהם. 

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שנולדה מספר, ספר התנ"ך. פסוק מספר במדבר: "ישא השם פניו אליך וישם לך שלום". כך נעשה שלום בעתיד. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית