ראש הממשלה לפיד נפגש בניו יורק עם עבדאללה מלך ירדן ונשיא טורקיה ארדואן

בנאומו בפני העצרת הכללית דיבר מלך ירדן על תפקידה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בירושלים, והזהיר מפני שינויים בסטטוס קוו על הר הבית

קרדיט: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש אמש בניו יורק עם עבדאללה מלך ירדן ועם נשיא טורקיה ארדואן. שלושה המנהיגים משתתפים בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

הפגישה בין לפיד למלך ירדן התמקדה במתיחות ובפיגועי הטרור ביו"ש, ולפיד דיבר על הצורך להרגיע את המצב לקראת חגי תשרי , מסרה לשכת ראש הממשלה. כן דנו בשת"פ כלכלי אזרחי בין ישראל לירדן. זו פגישתו השנייה של לפיד עם המלך מאז יולי, אז נפגשו בארמון המלוכה ברבת עמון.

בנאומו בפני העצרת הכללית דיבר מלך ירדן על תפקידה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בירושלים, והזהיר מפני שינויים בסטטוס קוו על הר הבית. "עתיד ירושלים הוא מקור דאגה", אמר המלך, "העיר קדושה למוסלמים, לנוצרים וליהודים, ופגיעה במעמד ההיסטורי והמשפטי שלה עלולה ליצור מתיחות בינלאומית ולהעמיק את הפער בין הדתות".

הפגישה בין ראש ממשלת ישראל לנשיא טורקיה היתה הראשונה מאז שנת 2008 והראשונה מאז הודיע  ארדואן על חידוש הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. לשכת ראה"מ מסרה שהשנים דנו בתופעות הטרור בישראל ובעולם, ולפיד הודה לארדואן על שת"פ מודיעיני שסיכל פיגועים איראניים על אדמת טורקיה. לפיד העלה בשיחה את נושא השבויים והנעדרים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית