חברת הייפר אדג' הישראלית מספקת מערכות טקטיות לצבא של מדינה אירופית

החברה, שמרכזה בראש העין, סיימה פיתוח 'מזוודות הרחקה', המיועדות לאפשר שידור מאנטנות תקשורת

תמונה: דובר צה״ל 

החברה הישראלית HIPER EDGE זכתה לאחרונה במכרז לאספקת מערכות טקטיות לצבא של מדינה אירופית בהיקף של כ-20 מיליון דולר. המערכות יותקנו על טנקים ועל רק"ם באותה מדינה באירופה, כחלק ממחוייבות לרכש גומלין. האספקה תתפרס על חמש שנים. 

החברה, שמרכזה בראש העין, סיימה פיתוח 'מזוודות הרחקה', המיועדות לאפשר שידור מאנטנות תקשורת. מנכ"ל הייפר אדג' נאור גרין מסר לישראל דפנס כי יש תנאי סביבה שבהן נדרשת התרחקות מאנטנות המשדרות בעוצמות גבוהות. בחברה מייצרים מזוודת הרחקה שממוקמת במרחק מהאנטנה, מעבירה אליה את השידור, וכך מבוצע השידור בתנאי סביבה בטיחותיים. 

החברה הישראלית מספקת גם מקבעים מוקשחים המותקנים בתוך טנק או רק"ם ותפקידם למנוע רעידות ושוקים לציוד, וכך לשמור על יציבות מכשירי הקשר. 

הייפר אדג', לשעבר אדקו טכנולוגיות, היא חלק מקבוצת הייפר גלובל. בחברה 50 עובדים בארץ וחברה-בת בארה"ב. כמה מוצרים נוספים של החברה בתחומים הצבאיים: צגים של יחידת השליטה בקרון כיפת ברזל. שידות, ציוד למערכות 'מעיל רוח' לטנקים.

שידות שהן קונסולות לציוד שליטה על מל"טים, בשידה כזו יש שני מסכים וג'וי סטיק לניהוג המל"ט. מערכת הקלטה בתוך פוד של מטוסי קרב F-16. מערכת המותקנת על משגר טילי ברק-8 ימיים, שנמכרו גם להודו. מחשבי כף-יד ומחשבים ניידים מוקשחים.  

המנכ"ל נאור גרין מסר שהחברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מוצרי מיחשוב צבאיים לתעשיה הביטחונית וגם ציוד לתעשיות. ליבת העיסוק הוא במוצרי חומרה לתחום הביטחוני. במרכז החברה בראש העין נמצאים מתקני הייצור והמעבדות.

ההתמחות היא בייצור חומרות מוקשחות מותאמות ליישומים צבאיים, לפעולה בתנאי סביבה קשים ביבשה ובים. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית