לוקהיד מרטין הגיעה ללייזר בהספק 300 קילווואט

בעוד בישראל מדברים על 100 קילווואט כהישג הדורש צל״ש, בארה״ב משקיעים בצורה עקבית להגיע להספקים של מגהוואט עד 2030. המטרה: ליירט טילים היפרסונים ובליסטיים באמצעות לייזר

https://news.lockheedmartin.com/2022-09-15-Lockheed-Martin-Delivers-Its-Highest-Powered-Laser-to-Date-to-US-Department-of-Defense

לוקהיד מרטין העבירה למשרד תת-שר ההגנה למחקר והנדסה אמת מידה חדשה: לייזר חשמלי בדרגת 300 קילוואט. הלייזר החזק ביותר שלוקהיד מרטין ייצרה עד כה. 

לוקהיד מרטין נבחרה ב-2019 כדי להגדיל את ארכיטקטורת הלייזר הספקטרלית שלה בשילוב אנרגיה גבוהה לרמה של 300 קילוואט כחלק מיוזמת High Energy Laser Scaling Initiative או HELSI. הצוות השיג לאחרונה את ציון הדרך הזה לפני המועד המתוכנן.

הלייזר של HELSI יתמוך במאמצי ההדגמה עם ה-IFPC-HEL של הצבא, שמתוכנן לבדיקות מעבדה ושטח השנה. 

המאמץ הטכני נובע מתוכנית מדע וטכנולוגיה המכונה High Energy Laser Tactical Vehicle Demonstrator או HEL-TVD, אשר כללה לייזר בדרגת 100 קילוואט.

על פי דו״ח לקונגרס האמריקאי, הצבא האמריקאי רוצה לייזר בהספק 500 קילווואט עד 2025 והספק של מגה-וואט עד 2030. לפי המסמך, לייזר בעוצמה של 100 קילו-וואט (כפי שהצהירו במפא״ת שרוצים - פיתוח של רפאל) מסוגל לטפל ברקטות, מרגמות ובלתי מאוישים. 

לייזר בהספק 500 קילו-וואט מסוגל לטפל בטילי שיוט נגד מטרות ימיות וקרקעיות ומטוסים. לייזר בהספק מגה-וואט יוכל לטפל בטילים היפרסונים ובליסטיים. 

בנוסף ללייזר, ישנו פרויקט בדרפא תחת השם Waveform Agile Radio-frequency Directed Energy שרוצה לפתח נשק מבוסס קרינה אלקטרומגנטית נגד רכבים קרביים, כטב״מ, ספינות ומערכות הגנה אווירית. בסך הכל, משרד ההגנה האמריקאי משקיע כמעט 700 מליוני דולרים בשנה בפיתוח יכולות אלו. 

אזכיר כי אלביט היא המפתחת של הלייזר הישראלי תחת חוזה של מפא״ת, וקיים שיתוף פעולה עסקי בין לוקהיד לרפאל, הקבלן הראשי של מערכת יירוט הלייזר. טרם ברור האם שיתוף פעולה זה קשור גם לעולם הלייזר החשמלי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית