הישגים לצבא אוקראינה במתקפת נגד ליד חרקיב

בנוסף: ראש הוועדה האטומית של אוקראינה פטרו קוטין אמר ל-AP שרוסיה מנסה לגנוב את הכור הגרעיני בכך שהיא מנתקת אותו מרשת החשמל הכללית של אוקראינה

Photo: Wolfgang Schwan for Anadolu Images, Katya Moskalyuk, Pavlo Petrov, Oleg Palchyk, Yura Palyvoda, Ivor Prickett for The New York Times, Kostiantyn Liberov and Vlada Liberova, Bel Trew, Gaelle Girbes.

נשיא אוקראינה זלנסקי הודיע בשבת כי צבאו שחרר עד כה מידי צבא רוסיה יותר מ-30 ישובים באזור העיר חרקיב. קרבות נמשכים באזור דונבאס. 

זלנסקי נפגש עם מנכ"ל החברה הטורקית BAYKAR המייצרת כטמ"מים, והודיע שבאוקראינה יוקם מפעל לייצור כלים בלתי מאויישים. 

צוות פקחי סבא"א הודיע שהרוסים הפגיזו והרסו תשתיות בעיר אוכהודר, שם מתגוררים המדענים והטכנאים האוקראינים המפעילים את הכור הגרעיני בזפוריז'ייה. לדברי צוות הפקחים הולך וגובר האיום על הכור.

ראש הוועדה האטומית של אוקראינה פטרו קוטין אמר ל-AP שרוסיה מנסה לגנוב את הכור הגרעיני בכך שהיא מנתקת אותו מרשת החשמל הכללית של אוקראינה, ובכך נוצרת סכנה לאסון קרינה. 

"אנו מנסים בכל כוחנו להמשיך להפעיל את הכור", אמר, "אך בסופו של דבר ניאלץ להפסיק את פעולתו ולהשתמש בגנרטורים דיזל, וזה יהיה המחסום האחרון לפני אסון קרינה". 

ראש סבא"א רפאל גרוסי הזהיר בסוף השבוע במועצת הביטחון של האו"ם: "משהו מאוד מאוד קטסטרופלי עלול לקרות שם", וקרא לרוסיה ולאוקראינה לדאוג לכינון מנגנון שיבטיח את בטיחות הכור. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית