פולין מתכוננת לרכוש של 96 מסוקי תקיפה אפאצ'י AH-64

מסוקי אפאצ'י עבור פולין התחרו עם מסוקי VIPER AH-1Z של חברת BELL | חברת בואינג מעוניינת לספק לחיל האוויר הפולני גם מסוקי תובלה כבדה מדגם צ'ינוק CH-47F

By "Photo Courtesy of U.S. Army" - by Tech. Sgt. Andy Dunaway - www.army.mil (via internet archive), Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3429196

עסקת ענק פולנית: פולין מתכוננת לרכוש של 96 מסוקי תקיפה אפאצ'י AH-64 תוצרת בואינג. בכך תהיה פולין המפעילה השנייה בגודלה בעולם של מסוקי אפאצ'י אחרי צבא ארה"ב. מסוקי אפאצ'י יחליפו 30 מסוקי תקיפה רוסיים ישנים MI-24. 

קיימת אפשרות שהפולנים יחמשו את מסוקי אפאצ'י בטילי 'ספייק' תוצרת רפאל, שחלקים מהן מיוצרים בחברה פולנית בשת"פ עם רפאל. בשנה שעברה דווח שגדוד נ"ט של צבא פולין מצוייד בטילי 'ספייק', ואילו בצבא האמריקני נערכו ניסויים של הפעלת טילי 'ספייק' של רפאל במסוקי אפאצ'י.

WAR ZONE מדווח כי בכך ממשיכה ממשלת פולין להוציא לפועל עסקות נשק וציוד צבאי רבות וגדולות במיליארדים, מגמה שהתחזקה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה.

רק בשנה זו הודיעה פולין על רכש 48 מטוסי קרב קלים FA-50, 180 טנקי K2 מדרום קוריאה, 250 טנקי אברמס מארה"ב, ולפני כן הזמנת 32  מטוסי קרב חמקניים F-35. 

על עסקת המסוקים הודיע סגן ראש הממשלה ושר ההגנה הפולני מריוש בלאשצ'אק בעת כינוס של "קבוצת הקשר אוקראינה", קבוצת מדינות הנפגשות בקביעות כדי לדון במצב במלחמה באוקראינה ובדרכי סיוע למדינה זו.

מסוקי אפאצ'י עבור פולין התחרו עם מסוקי VIPER AH-1Z של חברת BELL. השר הפולני אמר שארצו תבקש לרכוש את הדגם המתקדם של האפאצ'י GUARDIAN.

חברת בואינג קידמה בברכה את עסקת הענק הפולנית, והודיעה שמדובר בחיזוק השת"פ המבצעי בין פולין לבין ארה"ב וחברות נאט"ו.

חברת בואינג מעוניינת לספק לחיל האוויר הפולני גם מסוקי תובלה כבדה מדגם צ'ינוק CH-47F להחלפת מסוקי תובלה רוסיים ישנים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית