דיווח: אלו הסעיפים שייכללו בהסכם הגרעין המחודש עם איראן

תיחסם כל גישה איראנית לנשק גרעיני מבוסס פלוטוניום | מגבלות קשות על העשרת אורניום | סבא"א תוכל לשוב וליישם את מבצעי הפיקוח

REUTERS/Lisa Leutner/File Photo

אם יחודש הסכם הגרעין עם איראן ייאסר עליה להעשיר ולאגור אורניום יותר מכמויות מוגבלות ביותר - כך אומר פקיד ממשלת אמריקני בכיר לאתר DIPLOMATIC של לאורה רוזן, שצייצה אמש כמה סעיפים מההסכם (שעדיין לא הושג), ואלו הם:

במקרה של חידוש הסכם הגרעין ייאסר על איראן להעשיר ולאגור אורניום יותר מכמויות מוגבלות ביותר. איראן לא תורשה להחזיק אורניום מועשר בשיעורים של 20 או 60 אחוזים כפי שהיא מחזיקה כיום.

כיום פועלות אלפי צנטריפוגות מתקדמות, אך פעולתן תופסק והן יסולקו, כולל הצנטריפוגות שמעשירות במתקן התת-קרקעי המבוצר פורדו. מגבלות קשות על העשרת אורניום פירושו ש"זמן הפריצה" יהיה מינימום ששה חודשים.

תיחסם כל גישה איראנית לנשק גרעיני מבוסס פלוטוניום, וזו תוצאה של איסור על הפעלה מחדש של כור שניתן להפיק בו פלוטוניום לצורכי ייצור נשק. 

נוסף למגבלות הגרעין, סבא"א תוכל לשוב וליישם את מבצעי הפיקוח החשובים ביותר שנדונו אי פעם, והם יוכלו לאתר כל מאמץ להתקרב בחשאי לנשק גרעיני. רוב פעולות הניטור הבינלאומיות יישארו על כנן לתקופה בלתי מוגבלת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית