מלחמה באוקראינה: חשש מתקיפות רוסיות בהקשר לחגיגות יום העצמאות בקייב

בפתח אירועי יום העצמאות הכריז הנשיא זלנסקי במלואת ששה חודשים למלחמה כי תקיפות רוסיות סביב אירועי יום העצמאות ייתקלו בתגובות רבות עוצמה

https://t.me/V_Zelenskiy_official/2964

חשש באוקראינה מתקיפות רוסיות בהקשר לאירועי יום העצמאות של אוקראינה השבוע וששה חודשים למלחמה. הרוסים בונים גשר צף ארוך לאורך גשר אנטונובסקי, שנהרס מרקטות HIRMAS אמריקניות ששיגר צבא אוקראינה.

גשר זה מוביל לעיר חרסון שעל הנהר דניפרו (ברוסית דנייפר) המוחזקת בידי הרוסים. דוח של משרד ההגנה הבריטי מראה שיש תנועות של צבא אוקראינה, ויתכן שהם יעשו ניסיון לכבוש את העיר חרסון מידי הרוסים.

סוכנות הידיעות הרוסית טא"ס אישרה ש-15 איש נפצעו בהתקפת הרקטות האוקראיניות על הגשר, שהוא בעל חשיבות אסטרטגית ומוביל לחרסון, הנחשבת לעיר מפתח בדרך לקרים ודרומה.

צילומי לוויין של חברת PLANET LAB מראים שהרוסים בונים גשר צף (פונטונים) כדי להשמיש את חלקי הגשר שנפגעו.

בפתח אירועי יום העצמאות הכריז הנשיא זלנסקי במלואת ששה חודשים למלחמה כי תקיפות רוסיות סביב אירועי יום העצמאות ייתקלו בתגובות רבות עוצמה. הוא הבטיח שאוקראינה תחזיר  לעצמה את השליטיה על קרים וקרא "לשחרר את קרים".

ארה"ב שותפה לחשש מהתקפות רוסיות וקראה לאזרחיה לעזוב את המדינה מחשש שהרוסים ייזמו התקפות נגד אזרחים ותשתיות ממשלתיות.

סוכנויות הידיעות מסכמות חצי שנה למלחמה: אלפי הרוגים, מיליוני פליטים, ערים הרוסות ופתרון לא נראה בעין. כוחות צבא רוסיה שולטים ברוב אזורי דרום אוקראינה, כולל חופי הים השחור וים אזוב, וכן בחלקים מאזור דונבאס. 

דוח של האו"ם קבע אתמול כי במלחמה נהרגו עד כה 5,587 אזרחים ו-7,890 נפצעו, בעיקר מאש תותחים, רקטות וטילים. ארגון יוניצ"ף קבע שנהרגו ונפצעו 972 ילדים. מפקד צבא אוקראינה גנרל ולרי זלוז'ניי מסר לראשונה שבמלחמה נהרגו 9,000 חיילים אוקראיניים.

רוסיה לא מוסרת פרטים על נפגעיה, אך המטכ"ל האוקראיני מעריך שנהרגו 45,400 חיילים רוסיים במלחמה זו.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית