משרד ביטחון הפנים יוצא במכרז חדש לפתרונות וידאו כולל אנליטיקה לרשויות מקומיות 

המשרד לביטחון פנים מחזיק כלי רכש (מכרז מסגרת) המאפשר לגופים תחתיו לרכוש פתרונות וידאו לטובת מיגור פשיעה | כולל מצלמות מסוגים שונים, מערכות שו״ב, מערכות הקלטה ויכולות אנליטיקה

bigstockphoto

המשרד לביטחון פנים מחזיק כלי רכש (מכרז מסגרת) המאפשר לגופים תחתיו לרכוש פתרונות וידאו לטובת מיגור פשיעה. פתרונות אלו כוללים מצלמות מסוגים שונים, מערכות שו״ב, מערכות הקלטה ויכולות אנליטיקה. 

המכרז הקודם שהסתיים, היה רלוונטי רק לרשויות מקומיות (ישנן 257 כאלו בישראל). אם רשות מקומית הייתה רוצה לרכוש פתרונות כאלו, היא הייתה יכולה לעשות זאת באמצעות הספקים המוגדרים במכרז המסגרת. הרכש בוצע מתקציב הרשות. 

במכרז הקודם, שהיה תקף לחמש שנים, עשו הרשויות המקומיות שימוש יחסית צנוע בהיקף של כ150-160 מליוני ש״ח בתקופה. קרי, כ-30 מליוני ש״ח בשנה. המשטרה ושב״ס, גם הם גופים החונים תחת משרד הבט״פ, עשו רכש עצמאי, נפרד מהמכרז. 

כעת, המכרז החדש שפורסם לציבור ביוני האחרון, פותח את האפשרות לכלל הגופים המסונפים לבט״פ לעשות בו שימוש, כאשר הצפי הוא שהשימוש יגדל גם אצל הרשויות המקומיות וגם אצל המשטרה ושב״ס. 

המכרז תחת השם ״מכרז פומבי מס' 1.21 לאספקה, התקנה ותחזוקה של מערכים טכנולוגיים מתקדמים״, כולל מפרט טכני לפתרונות המוצעים בו (מסמך ד').  

״מכלול לגילוי תנועה בווידאו יזהה תנועה של בני אדם וכלי רכב ויכיל את תכונות גילוי התנועה הבאות לגבי בני אדם וכלי רכב: חציית קו וירטואלי, כניסה לאזור מתוחם או יציאה ממנו ותנועה נגד הכיוון״, נכתב במכרז לגבי יכולות אנליטיקה. הספקים שקיימים במכרז הם Agent Vi, BriefCam, DIGIVOD ו-AVIGILON. 

בנוסף, נבחרו ספקי אנליטיקה המאפשרים ״יישומי אנליטיקה באמצעות מצלמות שאינם יישומי גילוי תנועה״. אלו הם Viisight, Cawamo ו-Avigilon. היכולות שמציעות החברות הללו מגוונות וכוללות זיהוי אנשים בתא שטח, ספירת אנשים בתא שטח, זיהוי התנהגות חריגה ועוד. המטרה היא שהמצלמות ישמשו ככלי עזר לרשות, משטרה או שב״ס לאתר פשעים והתנהגות שמפריעה לסדר הציבורי. 

על פי הידוע לכותב שורות אלו, כל חברה הרואה עצמה מתאימה למכרז מסגרת זה יכולה לפנות למשרד לביטחון פנים, ואם היא תעבור את בדיקות המשרד, היא תצורף כספקית במכרז. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית