״וירוס יכול לפגוע בטיל – אבל טיל לא יכול לפגוע בווירוס״: האזינו לפרק החדש של הפודקאסט שלנו

ארז קריינר, בכיר שב״כ לשעבר ומקים הרשת הממלכתית לאבטחת מידע, משוחח עם המנחה אהרון הלר על ההשפעה האינסופית של תחום הסייבר על שדה הקרב המשתנה ועל חיינו הפרטיים; אסתי פשין, מנהלת חטיבת הסייבר בתע״א, משוחחת על חמשת האלמנטים של ההגנה כנגד סכנות סייבר

תמונה: ישראל דיפנס

הפרק החדש של הפודקאסט של ישראל דיפנס ותעשייה אווירית, Defense Matters, מוקדש לתחום הסייבר, על כל נגזרותיו המורכבות וההשפעה האינסופית שלו על שדה הקרב המשתנה ועל חיינו הפרטיים. זהו הפרק האחרון שלנו לפני היצירה לחופשת הקיץ – אל דאגה, נשוב עוד לפני החגים!

האורח המרכזי שלנו הפעם הוא ארז קריינר, בכיר שב״כ לשעבר שהקים את הרשת הממלכתית לאבטחת מידע (רא״ם), וכיום מכהן כחוקר בכיר במכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. 

״על מנת לייצר טנק אנו זקוקים למשאבים רבים – אבל בכדי לייצר וירוס, צריך רק כמה אנשים חכמים עם מחשב״, אומר קריינר למנחה, אהרון הלר, ומוסיף כי ״בעתיד, לא תהיינה מלחמות קינטיות בלי מלחמת סייבר לצידן. וירוס לא יכול לפגוע בטיל – אבל טיל לא יכול לפגוע בווירוס. זה רחוב חד-סטרי״.

בפינת החדשנות מתארחת הפעם אסתי פשין, סמנכ״ל ומנהלת כללית של חטיבת הסייבר בתעשייה אווירית – אלתא. היא מספרת להלר על חמשת האלמנטים של ההגנה כנגד סכנות סייבר, וכן כיצד טכנולוגיות המפותחות בתעשייה האווירית יסייעו להגדיר את מושג הסייבר בעתיד הקרוב.


ניתן למצוא אותנו בכל פלטפורמות הפודקאסטים:

יוטיוב:
https://www.youtube.com/watch?v=H-jKoK7blkI


ספוטיפי:
https://open.spotify.com/episode/1jKIghNN6gEzXIOQYrfdkT


אפל:
https://podcasts.apple.com/il/podcast/defense-matters-defense-technology-and-the-powers/id1617512728


אנקור:
https://anchor.fm/dashboard/episode/e1lgsaj

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית