ממשלת אלבניה הורידה אתרי ממשל בעקבות מתקפת כופר

אחרי קוסטה ריקה, הגיע תורה של אלבניה להוריד אתרי ממשל בעקבות מתקפת סייבר. במדינה טוענים שהורדת האתרים הינה צעד מונע להתמודדות עם המתקפה  

By Unknown author - https://kryeministria.al/en/ministrat/edi-rama, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=113362049

ממשלת אלבניה נאלצה להעביר את אתרי האינטרנט שלה למצב לא מקוון עקב מתקפת סייבר, חודשים ספורים בלבד לאחר שהעבירה את רוב השירותים במגזר הציבורי לפורטל מקוון.

בהצהרה שפורסמה בכלי חדשות מקומיים, נאמר כי סוכנות המידע של המדינה (AKSHI) "נאלצה לסגור זמנית את הגישה לשירותים ציבוריים מקוונים ואתרים ממשלתיים אחרים" בגלל "מתקפת פושעי סייבר מסונכרנת ומתוחכמת מחוץ לאלבניה".

גורמים ממשלתיים לא הגיבו לבקשות לייחס את מקור התקיפות. במאי האחרון, ממשלת אלבניה העבירה שירותים ציבוריים לפורטל מקוון שנועד להיות יעיל יותר. מספר ערוצי חדשות ציינו שחלק מהשירותים הממשלתיים עדיין פועלים, כולל פורטל הגשת המס במדינה, הפועל על שרת אחר.

"כדי לעמוד במתקפות חסרות התקדים והמסוכנות הללו, נאלצנו לסגור מערכות ממשלתיות עד לנטרול התקפות האויב", נמסר מהסוכנות. ההצהרה מוסיפה כי הממשלה עובדת עם מיקרוסופט, חברת הייעוץ Jones International Group וכמה חברות אבטחה אלבניות "כדי למנוע ממתקפת הסייבר הזו לפגוע או לסכן מערכות מידע אלבניות".

NetBlocks, העוקבת אחר הפסקות אינטרנט ברחבי העולם, אמרה כי נתוני הרשת בזמן אמת הראו שהשירות הופסק לראשונה בשבת, בסביבות 21:00 שעון מקומי. החל מיום שני אחר הצהריים, עדיין לא ניתן להגיע לכל אתרי הממשל.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית