בואינג צופה ביקוש ליותר מ-41,000 מטוסים חדשים עד 2041

בנוסף, בואינג שירותים עולמיים צופה ביקוש של 3.6 טריליון דולר בפלחי השוק שלה באותה תקופה, כולל ביקוש חזק לתחזוקה ושינויים כגון הסבת מטוסי מטען

מנכ״ל ונשיא בואינג - David L. Calhoun | תמונה: https://www.boeing.com/company/bios/david-l-calhoun.page

בואינג צופה כי עד שנת 2041 יהיה ביקוש ליותר מ-41,000 מטוסים חדשים, מה שמדגיש את חוסן תעשיית התעופה שנתיים לאחר תחילת המגיפה. בואינג פרסמה את תחזית השוק המסחרי לשנת 2022 (CMO), התחזית השנתית לטווח ארוך של החברה בתערוכת התעופה פארנבורו שבלונדון.

ה-Commercial Market Outlook - CMO צופה שווי שוק של 7.2 טריליון דולר למסירות של מטוסים חדשים, כאשר הצי העולמי יגדל ב-80% עד 2041 בהשוואה לרמות 2019 שלפני המגפה. כמחצית ממשלוחי מטוסי הנוסעים יחליפו את הדגמים של היום, וישפרו את יעילות הדלק והקיימות של הצי העולמי.

בנוסף, בואינג שירותים עולמיים צופה ביקוש של 3.6 טריליון דולר בפלחי השוק שלה באותה תקופה, כולל ביקוש חזק לתחזוקה ושינויים כגון הסבת מטוסי מטען; פתרונות דיגיטליים המגדילים את היעילות ומפחיתים עלויות; והכשרה יעילה כדי לאפשר אספקת טייסים וטכנאים.

"למרות המגיפה חסרת התקדים במהלך השנתיים האחרונות, תעשיית התעופה הראתה חוסן מדהים תוך הסתגלות לאתגר", אמר איהסאן מוניר Ihssane Mounir, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק מטוסים בתחום האזרחי של בואינג.

"ה-CMO לשנת 2022 מסתמך על המומחיות שלנו בחיזוי מגמות בשוק, להדגים את הביקוש החזק למטוסים חדשים ולשירותים נלווים בעשורים הקרובים, מה שמספק נקודת ציון בזמן שהתעשייה ממשיכה לנווט את מהלך ההתאוששות שלה."

ה-CMO לשנת 2022 כולל את התחזיות האזוריות הבאות ב-20 השנים הבאות

השווקים באסיה - בהמשך לסיפור הצמיחה החזק שלהם, מהווים כ-40% מהביקוש העולמי לטווח ארוך למטוסים חדשים. אירופה וצפון אמריקה - מהוות כל אחת קצת יותר מ-20% מהביקוש, כאשר 15% מהמשלוחים מגיעים לאזורים אחרים.

הצי של דרום אסיה - ממשיך להוביל את הצמיחה העולמית, ב-6.2% בשנה. בהנהגת הודו, הצי של האזור יכפיל כמעט פי ארבעה מ-700 מטוסים ב-2019 ליותר מ-2,600 מטוסים עד 2041. בדרום מזרח אסיה צפויה הצמיחה השנייה בגודלה עם דרישה צפויה להגדלת הצי המסחרי שלה לכמעט פי שלושה ל-4,500 מטוסים.

התחזית השנה אינה כוללת תחזית למשלוחי מטוסים לרוסיה עקב סנקציות נגד יצוא מטוסים. שינוי זה מפחית את הביקוש העולמי ל-20 שנה בכ-1,500 מטוסים בהשוואה ל-CMO של השנה שעברה.

מטוסים בעלי מעבר יחיד  - Single-aisle יהוו 75% מכלל המסירות החדשות, ללא שינוי בהשוואה ל-תחזית של השנה שעברה, ובסך הכל כמעט 31,000 מטוסים. עד שנת 2041, מטוסים רחבי גוף חדשים יהוו כ-18% מהמשלוחים עם יותר מ-7,200 מטוסים, מה שיאפשר לחברות תעופה לשרת שווקים חדשים וקיימים, לנוסעים ומטען, ביעילות רבה יותר מבעבר.

תחזית התעופה של בואינג גם צופה המשך ביקוש חזק למטען ותובלה ייעודיים, לתמיכה בשרשרת אספקה ​​גלובלית וברשתות אקספרס צומחות. המובילים יזדקקו ל-2,800 מטוסי מטען נוספים בסך הכל, כולל 940 דגמי רחבי גוף חדשים בנוסף למטוסי מטען צרי גוף ורחבי גוף שיוסבו במהלך תקופת התחזית.

לפרסום המקורי

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית