בריטניה: מטוסי יורופייטר-טייפון יצויידו במכ"ם חדש

משרד ההגנה הבריטי משקיע 2.78 מיליארדי דולר בשדרוג מערכת המכ"ם | בשלב הנוכחי ההחלטה היא לצייד  40 מטוסי קרב טייפון במכ"ם החדש

https://world.eurofighter.com/articles/a-brighter-future

משרד ההגנה הבריטי משקיע 2.78 מיליארדי דולר בשדרוג מערכת המכ"ם של מטוסי הקרב יורופייטר טייפון.

המכ"ם החדש מותאם לכל מטוסי הקרב באירופה ובנאט"ו והוא מסוג ECRS MK2 עם אפשרות לשדרוגים נוספים. על החוזה החדש של משרד ההגנה הבריטי עם תאגידי BAE  וליאונרדו דיווח שר ההגנה הבריטי ג'רמי קווין בתצוגה אווירית של חיל האוויר המלכותי  בסוף השבוע.

לדברי השר, המכ"ם החדש יותקן במטוסי טייפון עד סוף העשור. מכ"ם זה מסוגל לאתר, לזהות ולעקוב אחר מספר מטרות בעת ובעונה אחת בתנאי סביבה מבצעיים הקשים ביותר. המכ"ם מסייע לפעולות מחשבי המטוס ומערכות הניווט, והוא מצוייד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשיבוש שידורי אוייב.

דובר חיל האוויר המלכותי הוסיף שלפעולת המכ"ם החדש נוספו יכולות אוטומציה. לדבריו בשלב הנוכחי ההחלטה היא לצייד  40 מטוסי קרב טייפון במכ"ם החדש. בשלב הרביעי של תכנית שדרוג המטוסים יצויידו במכ"ם החדש כל 67 מטוסי טייפון בחיל האוויר, למעט אלו שיוצאו מהשירות, כך מדווח SHEPHARD NEWS.

שר ההגנה קווין הוסיף כי במערכות המשודרגות יותקנו מערכות שיוכלו להתמודד עם איומים אוויריים צפויים בשנת 2040 ואחריה. המכ"ם ישפר את ביצועי מטוסי טייפון בירי ושיגור אוויר-אוויר ואוויר-קרקע והם ישלימו יכולות מכ"ם של מטוסי החמקן F-35 של בריטניה ונאט"ו. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית