AIR הישראלית מודיעה על טיסת ריחוף eVTOL מוצלחת

AIR ביצעה את טיסת ריחוף ה-eVTOL הראשונה שלה עם ביצועים אופטימאליים לקראת אספקת הסבב הראשון של ה-AIR ONE ללקוחות הפרטיים כבר בשנת 2024

תמונה: חברת AIR

חברת AIR הישראלית, יוצרת מטוסי eVTOL (חשמליים להמראה ונחיתה אנכית) לשוק הפרטי, הודיעה כי כלי הבכורה שלה, AIR ONE, סיים בהצלחה את מבחן הרחף הראשון שלו לאחר קבלת תעודת כשירות אווירית.

בסוף חודש יוני, אב הטיפוס של החברה AIR ONE בקנה מידה מלא (868 ק"ג) טס בשדות הירוקים של מגידו בצפון ישראל. AIR ONE השלים ריחופים מרובים במהלך היום ובשבועיים שלאחר מכן, התרומם בבטחה, ריחף במקום וחזר לקרקע, תוך ביצועים מיטביים במעטפת טיסה יציבה.

החברה מודיעה כי כל מערכות המטוס פעלו כמתוכנן, והעניקו שליטה ויציבות מלאה. יתרה מזאת, השימוש באנרגיה של AIR ONE במהלך הטיסה היה בדיוק כפי שצפו, מה שהוכיח את יכולתו לבצע מדדי ביצועים צפויים. AIR מתכננת להתרחב לבדיקות מעטפת טיסה מלאה במהלך 2022.

בעוד שחלק ניכר משוק הניידות האווירית המתקדמת (AAM) המתפתח מורכב ממוניות אוויריות eVTOL לשימוש מסחרי, AIR מאפשרת לצרכנים פרטיים לאמץ את טיסת eVTOL לראשונה כאלטרנטיבה מוסמכת לתחבורה אישית לנסיעות יום-יומיות למרחקים קצרים.

הכלי בעל יכולת להמריא ולנחות על כל משטח ישר עם מטען של 250 ק"ג, המטוס הדו-מושבי הכל-חשמלי מציע טווח מעשי בטעינה בודדת במהירויות של עד 155 מיילים לשעה (250 קמ"ש). ניתן לאחסן את AIR ONE ברוב המוסכים והחניונים, והוא מתאים להובלת נגררים.

רני פלאוט, מנכ"ל ומייסד שותף של AIR ציין כי: "זה היה באמת מדהים ומעורר השראה לראות את AIR ONE מתרומם מהקרקע בפעם הראשונה. אנחנו במסע הזה כבר כמעט חמש שנים ולא יכולים לחכות שהציבור יצטרף אלינו לנסיעה הזו.

״ציון דרך משמעותי זה מבטיח את מקומה של AIR כמובילת שוק בתחום הניידות האווירית האישית, מה שהופך את הריגוש של הטיסה לאפשרי על בסיס יומיומי. אנו מצפים להמשך הצמיחה כאשר אנו יוצאים לשלב הבא של הפיתוח".

בימים אלה נמצאת AIR בחיפוש אחר שותפויות אסטרטגיות נוספות בארה"ב וברחבי העולם כדי לסייע בפיתוח תשתיות ומדיניות הקשורות למהפכת הניידות המתמשכת הזו. החברה גם ממשיכה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FAA להשלמת הסמכת הכלי, כמו גם הנחיות לרישוי טייס eVTOL. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית