ארה"ב מפתחת דור חדש של נשק מיקרו-גל להשמדת אלקטרוניקה של האויב 

המוצר החדש מבוסס על הדור הקודם, CHAMP, ונקרא HiJENKS. על פי פרסומים בארה״ב, הנשק עדיין בשלבי פיתוח 

הדמייה של נשק מיקרוגל - U.S. Air Force

מעבדות חיל האוויר והצי של ארה"ב השלימו פרוייקט בן חמש שנים לפיתוח טכנולוגיית מיקרו-גל (MICROWAVE) שתשמש לפיתוח מערכות  נשק.

מדובר במערכת נשק תקיפה אלקטרו-מגנטית לא-קינטית שמנצלת טכנולוגיית מיקרו-גל כדי לשבש ולהוציא מכלל פעולה ציוד אלקטרוני של האויב. שם המערכת HiJENKS.

עתה הגיע שלב הניסויים של המערכת, וראש הפרוייקט ג'פרי הגמייר הסביר כי עדיין לא נקבע באיזו פלטפורמה יותקן הנשק החדיש, אך ציין שהוא מותאם להתקנה במגוון פלטפורמות. 

המערכת היא פיתוח של מערכת קודמת AFRL המורכבת מטילים מבוססי טכנולוגיית מיקרו-גל. פרוייקט נוסף בתחום הוא THOR שנועד להשמיד נחילי כטמ"מים של האויב המהווים איום על בסיסי הצבא.

ראש תכנית THOR אדריאן לוסרי מסר שמערכות נגד כטמ"מים הופכות יותר ויותר רלוונטיות במקביל להתקדמות טכנולוגיות של כלים בלתי מאויישים. 

C4 ISRNET מדווח כי בלוחמה נגד כטמ"מים יש כמה וכמה סוגי נשק כמו תותחים, לייזר ואפילו רשתות, אך למערכת THOR יש טווח גדול בהרבה. אב טיפוס של המערכת השלים באחרונה שנה של ניסויים מבצעיים מחוץ לארה"ב, ולא נמסר אם המערכת כבר פועלת ביחידה בצבא. אך בניסויים הוכיחה המערכת רמות יעילות ואמינות בשיעור של 94 אחוזים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית