צ'כיה שוקלת להצטייד במטוסי קרב חמקניים F-35  

עיתוני צ'כיה דיווחו שמשרד ההגנה חייב להודיע בקיץ הזה על כוונתו לרכוש 24 מטוסי קרב חדשים, וההחלטה הרשמית הסופית אמורה להתפרסם בשנה הבאה

תמונה: לוקהיד מרטין

עדיין לא הוחלט רשמית, אך בפראג מתפרסמות ידיעות לפיהן משרד ההגנה הצ'כי שוקל לרכוש מטוסי קרב חמקניים F-35 להחלפת מטוסי גריפן JAS 39 שוודיים בחיל האוויר הצ'כי.

רשת התקשורת הצ'כית ECHO 24 דיווחה שחיל האוויר הצ'כי העביר למשרד ההגנה את חוות דעתו איזה מטוס קרב ראוי שיגן על שמי צ'כיה, והמטוס האמריקני הוא המועדף "החם" ביותר, כאשר המחיר יהיה בסביבות 85 עד 90 מיליון דולר למטוס.

עיתוני צ'כיה דיווחו שמשרד ההגנה חייב להודיע בקיץ הזה על כוונתו לרכוש 24 מטוסי קרב חדשים, וההחלטה הרשמית הסופית אמורה להתפרסם בשנה הבאה.

אישור לכך נשמע מפיו של ג'. ר. מקדונלד, נשיא פיתוח עסקי בלוקהיד מרטין, שאמר לכתבים בתערוכה בברלין באחרונה כי דרישת חיל האוויר הצ'כי היא ל-18 עד 24 מטוסי קרב חדשים, "ואתם תשמעו על כך בקרוב", אמר איש לוקהיד מרטין, יצרנית מטוסי F-35.

THE AVIATIONIST מדווח כי בצ'כיה התנהל ויכוח ממושך על סוג המטוס העתידי הראוי לחיל האוויר. נשמעו דעות שמטוסי החמקן יקרים מדי עבור כלכלת המדינה. אולם המלחמה באוקראינה ומצב הביטחון במזרח אירופה הביאו לשינוי בהערכות בפראג לטובת הצטיידות בחמקן  האמריקני, אך כאמור החלטה רשמית עדיין אין.

חיל האוויר הצ'כי מפעיל כיום 14 מטוסי קרב גריפן JAS39 שוודיים בעסקת חכירה עם מפעל הייצור SAAB, שתוקפה עד שנת 2027. 
 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית