הדלקתם בלוטות'? אפשר לעקוב אחריכם 

מחקר של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו הגיע למסקנה כי לאותות בלוטות' יש טביעה ייחודית, חד ערכית, המאפשרת מעקב אחר תנועות המשתמש ומיקומו

bigstock

על פי מחקר של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, אותות בלוטות' שהטלפונים הסלולריים שלנו פולטים ללא הרף הופכים את המכשיר לפגיע למעקב. הצוות כלל חוקרים מהמחלקות למדעי המחשב והנדסת המחשבים והנדסת חשמל ומחשבים של אוניברסיטת סן דייגו.

זהו המחקר הראשון מסוגו שהגיע למסקנה כי לאותות בלוטות' יש טביעה ייחודית, חד ערכית, המאפשרת מעקב אחר תנועות המשתמש ומיקומו.

מכשירים סלולריים מודרניים משתמשים באותות Bluetooth כדי לאפשר שירותי מעקב אחר מכשירים כמו התכונה Find My של אפל, יישומי מעקב קורונה ויצירת חיבור בין מכשירים כגון אוזניות אלחוטיות וסמארטפונים.

חוקרים חשפו כי כל המכשירים עם יכולת צימוד בלוטות', מסמארטפונים ושעונים חכמים, חשופים למעקב. הסיבה לכך היא שהמכשירים הללו משדרים אותות Bluetooth ברציפות. קצב שידור זה הוא בסביבות 500 משואות (Beacons) לדקה.

עוד ציינו כי מדובר באיום משמעותי מכיוון שניתן לבצע את המעקב בצורה מדויקת. המחבר הראשי של המחקר, נישנט בהסקר, כתב שהאיום נובע מהפליטה המתמדת של אותות בלוטות'. יריב יכול לעקוב אחר משתמש על ידי הצבת BLE קולט כדי להקליט את המשואות של המשתמש.

מה שראוי לציין הוא שאפילו מכשירים לא מותאמים נמצאים בסיכון מכיוון שהמשואות האלה מפסיקות לפלוט רק כשהטלפון כבוי. לפיכך, הפגם מהווה סיכון פרטיות למשתמשים.

המחקר הדגיש כי כל המכשירים האלחוטיים מגיעים עם תקלות ייצור קלות בחומרה, שהן ייחודיות לכל מכשיר. תקלות טכניות וחומרה אלו גורמות לעיוותים ייחודיים המשמשים כטביעות אצבע למעקב אחר מכשירים באופן מדויק ביותר. טביעות אצבע אלו הן גם תוצר לוואי לא מכוון של תהליך ייצור המכשיר.

לקריאת המחקר

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית