אלביט מוכרת טנקים קלים לפיליפינים 

שווי העסקה מוערך ב-172 מיליוני דולרים. פלטפורמות ה-ASCOD ו-Pandur II 8X8 יהוו את הפלטפורמה של הטנק (זחלי וגלגלי בהתאם) 

תמונה: https://www.facebook.com/MaxDefense/posts/1841295262707789

חברת אלביט מערכות בע"מ הודיעה כי זכתה בחוזה בשווי של כ-172 מיליון דולר לאספקת טנקים קלים לצבא הפיליפינים. 

החוזה יבוצע על פני תקופה של שלוש שנים. כקבלן ראשי, אלביט מערכות תספק את פתרון הטנק הקל "סברה" המבוסס על פלטפורמת ה-ASCOD המיוצרת על ידי General Dynamics European Land Systems Santa Bárbara מספרד ("GDELS") ועל נגמ״ש גלגלי Pandur II 8X8 פלטפורמה המיוצרת על ידי Excalibur Army מצ'כיה.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר בתגובה: "חוזה הטנק הקל הזה משקף את שיתוף הפעולה האסטרטגי המועיל הדדי בין אלביט מערכות ו-GDELS, המבוסס על פיתוח וייצור משותף של פתרונות רכב-צריח. 

״הפורטפוליו המקיף של תתי המערכות שלנו מספק לנו עמדה חזקה בשוק כלי הרכב המשוריינים, במיוחד כאשר דרישות המשימה הופכות למגוונות יותר ויותר ויותר מרושתות. אנו מאמינים שפתרון הטנק הקל "סברה" יכול לספק ערך מבצעי גבוה לכוחות מזוינים נוספים".

שתי הפלטפורמות יצוידו בצריח של 105 מ"מ ובמגוון תתי המערכות של החברה, לרבות כוונות אלקטרו-אופטיות, מערכות בקרת אש, מערכות ניהול קרב TORCH-XTM, מערכות רדיו-תוכנה E-LynXTM ומערכות תומכות חיים. מערכת ה-C4 ​​של אלביט, כולל מערכת ניהול הקרב (BMS), ומערכת בקרת האש והפיקוד Combat NG כבר בשירות צבא הפיליפינים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית