IWI משיקה את מצדה סלים – אקדח קומפקטי ומדויק עם מחסנית 13 כדורים

האקדח החדש הנו אקדח 9 מ"מ במנגנון דריכת נוקר המיועד לנשיאה מוסלקת למשימות חשאיות
 

תמונה: IWI

IWI משיקה את אקדח המצדה סלים, אקדח 9 מ"מ סאב קומפקטי במנגנון סטרייקר (דריכת נוקר), בעל קיבולת כדורים גבוהה ומיועד לנשיאה מוסלקת למשימות חשאיות. האקדח מוצג בתערוכת יורוסאטורי 2022, הנערכת בימים אלו בפריז.

המצדה סלים הינו אקדח בעל גוף פולימרי רב כדורי שתוכנן ועוצב עם גוף צר וקטן המאפשר הסלקה פשוטה עם קיבולת כדורים גבוהה. בדומה לאקדח המצדה בגודל המלא, המספר הסדרתי של האקדח מוטבע על שלדה פריקה המאפשרת תפעול, ניקיון ותחזוקה פשוטים.

המצדה סלים, בקליבר 9X19 מ"מ עם מחסנית 13 כדור דו-טורית, שוקל 578 גרם (ללא מחסנית) וקנה באורך 3.4 אינצ׳ (87.5 מ"מ) ובעל כוונת קדמית נקודה לבנה וכוונת אחורית מושחרת בחתך זהה לכוונות באקדח מצדה בגודל מלא.

המחלק כולל כרסום לחיבור ישיר של כוונות השלכה בחתך RMS Shield  כולל כוונת מיקרו RDS של חברת מפרולייט ופסי דריכה קדמיים ואחוריים מבטיחים תפעול נוח של המחלק ואחיזה אגרסיבית בעת דריכת האקדח.

למצדה סלים יש לחיצת הדק ברורה וחלקה עם חידוש קשר קצר המאפשר ירי מהיר. צורת הדק שטוחה הכוללת ניצרת הדק המבטיחה שהאקדח לא יירה עד לחיצה מלאה על ההדק. מטעמי בטיחות, לא ניתן לפרק את מצדה סלים כאשר יש מחסנית בבית המחסנית ואין צורך ללחוץ על ההדק כדי לפרק אותו.

"פיתחנו את מצדה סלים כמענה ישיר לצורך המשתנה של הלקוחות שלנו בעולם כדי לאפשר גמישות והתאמה מרבית לכל משימה", מוסר רונן חמודות, מנהל השיווק והמכירות בקבוצת SK ו-IWI. "למרות גודלו הקומפקטי, שמרנו על כל היתרונות המוכחים של אקדחים אחרים של החברה, לרבות מנגנון האבטחה הייחודי, במטרה להשיג בטיחות מרבית ונמצא בשירות ביחידות שונות בעולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית