יורוסאטורי 2022: RT משיקה בלונים הניתנים לשליטה מרחוק - מפעיל אחד להרבה בלונים 

עד היום כל בלון היה צריך צוות הפעלה צמוד. כעת, החברה הוסיפה סנסורים המאפשרים לצוות אחד להפעיל מספר בלונים. ״תכונה זו תאפשר למשתמשים להטיס את המערכת גם אם חדר הבקרה נמצא בצד השני של העולם״, אומר רמי שמואלי, מנכ"ל RT

תמונה: RT

לאחר כשנתיים פיתוח, חברת RT LTA Systems הישראלית תציג ב-Eurosatory את משפחת ה-SkyStar של ה-Aerostats הכוללת את SkyStar330 עם שליטה מרחוק. הפיתוח החדש מאפשר למשתמשים להתקין את הבלון ולאחר מכן לתפעל אותו מחמ״ל מרוחק. בצורה כזו, ניתן להפעיל מספר בלונים בתא שטח באמצעות צוות שליטה יחיד. 

על מנת לאפשר את היכולת החדשה, החברה הוסיפה חיישנים שיאפשרו למפעילים לדעת מהם תנאי הטיסה. כמו כן, החברה הוסיפה חיישנים ותכונות שימנעו אוטומטית בעיות בטיחות בטיסה ויאפשרו הפעלה בטוחה גם כאשר הבלון מופעל מרחוק. התקשורת יכולה להתאפשר באמצעות סיב אופטי המחבר את הבלון לעמדת ההפעלה או בתקשורת אלחוטית כמו תקש״ל או גלים מילימטריים. 

הבלונים של SkyStar הם מערכות טקטיות עצמאיות, רב-תכליתיות וניתנות להובלה בקלות, אידיאליות למשימות הגנה, אבטחת גבולות, HLS ובטיחות הציבור. עם זמינות של למעלה מ-85% בכל אזור נתון, מערכות SkyStar כבר צברו יותר מ-4,000,000 שעות פעילות ברחבי העולם.

רמי שמואלי, מנכ"ל RT: "אנו שמחים לחשוף את הפיתוח החדש שלנו למערכת SkyStar330, מערכת זו הנושאת מטען של עד 50 ק"ג משמשת חלק מהלקוחות שלנו ורובם פורסים את המערכות במקומות שבהם צריך מקסימום הגנה לצוותים תפעוליים. 

״תכונה זו תאפשר למשתמשים להטיס את המערכת גם אם חדר הבקרה נמצא בצד השני של העולם. יכולת חדשה זו היא הצעד הראשון לקראת מערכת אוטונומית מלאה שכבר נמצאת בתהליך פיתוח ותהיה זמינה ללקוחות בעתיד הקרוב. ״ 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית