החברה שרוצה להתקין במטוס ה-F-16 טייס משנה אוטונומי 

Shield AI, חברה אמריקאית מסאן דייגו, מפתחת תוכנה אוטונומית לכלי טייס של הצבא האמריקאי. החזון: טייס משנה אוטונומי במטוסי קרב ואוטונומיה לרחפנים 

https://shield.ai/v-bat

Shield AI, ספקית תוכנה וחומרה לרחפנים וכלי טיס אוטונומיים אחרים המשמשים ארגונים צבאיים וממשלתיים, גייסה 165 מיליון דולר במימון, 90 מיליון דולר בהון מסדרה E ו-75 מיליון דולר בחוב.

המימון מגיע לפי שווי של 2.3 מיליארד דולר, אמרה Shield AI. הגיוס מגיע בהמשך לסדרה D של 210-300 מיליון דולר לפני כ-10 חודשים שהעריכה את החברה ב-1.25 מיליארד דולר. 

Shield AI פועלת מסאן דייגו, ארה״ב ומכוונת לבסיס לקוחות מאוד ספציפי שמתמקד בצבא ארה"ב ובעלות בריתו. 

"הצבא של סין הוא נטפליקס; צבא ארה"ב הוא בלוקבאסטר. סין היא אמזון; ארה"ב היא בארנס אנד נובל. סין היא טסלה; ארה"ב היא ג'נרל מוטורס", כותב ברנדון טסנג, נשיא החברה שהקים אותה יחד עם אחיו ריאן (מנכ"ל החברה).

אחד הרחפנים שהחברה מפתחת, בשם V-BAT, אמור להמריא ולנחות אנכית (VTOL) ויצויד בקרוב בתוכנת Hivemind תוצרת החברה המספקת יכולות אוטונומיות. התוכנה משולבת גם במטוסים אחרים, כמו מטוס הקרב F-16. שם היא תפעל כטייס משנה לצד אדם, במטרה שתשמש גם במטוסי F-22, F -18 ודגמים אחרים. 

האסטרטגיה הגדולה יותר היא לבנות יכולת נחיל. להשתמש במספר כלי טיס עם התוכנה של החברה כדרך להתחמק מטכנולוגיות שיבוש. זה, אמר טסנג, בדרך להגיע לשוק עד סוף 2023.

החברה השתתפה באתגר MSAIC בירוחם שהתקיים בחודש אפריל השנה וזכתה במקום שני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית