מלחמה באוקראינה: הרוסים משתמשים באמל״ח עתיק שמטרתו הרג והרס

מפציצים רוסיים משגרים לעבר הערים טילים משנות ה-60 | הרוסים עדיין לא הצליחו להשלים את כיבוש חבל דונבאס

Photo: Aleksey Filippov, Finbarr O’Reilly, Marcus Yam, Daphne Wesdorp, Aris Messinis, Esteban Biba, Yana Sidash.

הנשיא זלנסקי הכריז בסוף השבוע שארצו מחזיקה מעמד במלחמה הנמשכת כבר ארבעה חודשים. סביב העיר סווירידונסצק מתחוללים הקרבות העזים ביותר במלחמה זו, ובעיר החוף מריופול פרצה מגפת כולרה בגלל מתים המתגוללים ברחובות. 

שר ההגנה הבריטי ודוחות המודיעין הבריטי קובעים שהרוסים לא הצליחו עדיין לפרוץ את מחסום העיר ולהתקדם דרומה להשלמת הכיבוש של חבל דונבאס, וכי צבא אוקראינה בולם מתקפות של הצבא הרוסי.

בעיר מריופול יש סכנת מגפת כולרה וסוכנויות הידיעות מדווחות שקרסו מערכות הסניטציה וההיגיינה וגופות מוטלות ברחובות, דבר המביא למחלות. האו"ם ומשרד ההגנה הבריטי דיווחו שבעיר מעורבים מי השתייה במי ביוב, אשפה נערמת ברחובות וכי העיר הרוסה כליל. התובע הכללי של אוקראינה הודיע כי עד כה מתו ונהרגו במלחמה 287 ילדים.

משרד ההגנה הרוסי הודיע שחיל האוויר הרוסי הפיל שלושה מטוסי קרב של חיל האוויר האוקראיני, שני מטוסי קרב מיג-29 ואחד סוחוי SU-25. משרד ההגנה הרוסי גם הודיע שרוסיה תגיב "בצורה מידתית" על תגבור כוחות נאט"ו בפולין, והתגובה תהיה "על פי מידת האיום על ביטחונה של רוסיה". 

שרותי המודיעין של בריטניה ושל אוקראינה פרסמו אתמול מידע לפיו הרוסים מפעילים באוקראינה מערכות נשק ישנות שכל מטרתן היא לגרום הרג המוני של בני אדם.

מפציצים רוסיים משגרים לעבר הערים טילים משנות ה-60, שתוכננו בתקופת המלחמה הקרה לתקוף נושאות מטוסים אמריקניות או לשאת רש"קים גרעיניים.

באוקראינה משגרים המפציצים טילים בעלי ראש נפץ קונבנציונלי וגורמים להרג עצום סביב מקום הפיצוץ. אלו טילים סטטיסטיים, לא מדויקים, שכל מטרתם היא לגרום הרס סביבתי. מדובר בטילי KH-22 בני כששה טונות.

הנשיא ביידן סיפר בסוף השבוע בכנס תורמים של המפלגה הדמוקרטית כי זלנסקי "לא רצה לשמוע" בהתחלה כאשר ארה"ב הודיעה לאוקראינה שהרוסים עומדים לפלוש לארצם.

"לא קרה כדבר הזה מאז מלחמת העולם השנייה", אמר ביידן, "יש שיטענו שאני מגזים, אבל ידיעות שהיו בידינו הוכיחו מעבר לכל ספק, והיו הוכחות, שהוא (פוטין) עומד לחצות אצת הגבול ולהיכנס (לאוקראינה).

״לא היה שום ספק, אבל זלנסקי לא רצה לשמוע". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית