נורבגיה ביטלה חוזה לרכש מסוקי נצ״ל מסוג NH90

המסוקים היו אמורים להימסר לצבא הנורווגי בסוף 2008, אך עד כה סופקו רק חלק. הצבא דרש יכולת של 3,000 שעות טיסה לשנה ואילו המסוקים שנמסרו אפשרו 700 שעות בלבד

https://www.airbus.com/en/products-services/helicopters/military-helicopters/nh90

משרד ההגנה של נורבגיה ביטל חוזה עם היצרן הצרפתי של 14 מסוקים ימיים מדגם NH90 בטענות של דחיות באספקה, משגים בייצור ותחזוקה מסובכת ואיטית.

ממשלת נורבגיה תחזיר את המסוקים שקיבלה עד כה ומצפה שיוחזר לה סכום של 525 מיליון דולר ששילמה עבורם. שר ההגנה הנורווגי  ארילד גראם אמר: "למקרה הצער הגענו למסקנה שהטכנאים שלנו עובדים שעות רבות, אנו מזמינים חלפים, אך לעולם לא יהיו למסוקים הללו יכולות כנדרש על ידי צבא נורבגיה.

דיפנס ניוז דיווח כי מסוקי NH90 יוצרו בשנות ה-90 בחברת MH INDUSTRIES, שבה שותפות איירבוס מסוקים, לאונרדו מסוקים ופוקר טכנולוגיות. נורבגיה הזמינה 14 מסוקים עבור משמר החופים וכן למלחמת נצ"ל (נגד מצוללות).

המסוקים היו אמורים להימסר לצבא הנורווגי בסוף 2008, אך עד כה סופקו רק שמונה. הצבא דרש יכולת של 3,000 שעות טיסה לשנה במסוקים אלו, אך היכולת האמיתית שלהם הייתה 700 שעות טיסה לשנה בלבד.

חברת הייצור הביעה צער על החלטת ממשלת אוסלו ודחתה את כל ההאשמות נגדה. צבא נורבגיה פתח בתהליך של חיפוש מסוק אחר לאותן משימות. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית